قصدِ ورود دارید ؟!

  جستجو بین پست‌ها و کاربران
ستایش مدیا

توسط 0 کاربر لایک شده‌

مشخصات

موارد دیگر
ستایش مدیا
وضعيت: (غایب)
0 دیدگاه
33 امتیاز

مدال و افتخارات

کد QR شخصی

[توضیحات]
ستایش مدیا کسی را به جامعه مجازی بهشت معرفی نکرده است.
برای دعوت کاربران ومعرفی جامعه مجازی بهشت از بخش ارسال دعوتنامه اقدام نمایید.

برچسب ‌های کاربردی

ستایش مدیا
ستایش مدیا
* بکوشید که از آداب، رسوم، عرفیات، عادات و سنن شنوندگان خود با اطلاع شوید و در سخنرانی هایتان به آنها توجه کنید. مثلاَ چنانچه می خواهید بگویید: «دختر در برابر پسری که نامزد اوست، باید حجاب شرعی خود را رعایت کند»، باید بدانید که در برخی از مناطق کشور، دوران پس از عقد ، دیگر واجب نیست. و در برخی از مناطق، دوران پیش از عقد شرعی را» دوران نامزدی می دانند و البته در چنین دورانی رعایت حجاب شرعی واجب است.
... ادامه
[لینک]
دیدگاه · 1395/06/8 - 23:57 1 + / 0 -
امضا:
ستایش مدیا
ستایش مدیا
احترام به مخاطبان

در سخنرانی به شخصیت شنوندگانتان احترام بگذارید و با سخنان و برخوردهای خود، آنان را کوچک نشمرید و تحقیر نکنید، زیرا شنوندگان از ارکان اصلی و اساسی در سخنوری هستند.

مثلاَ به آنان نگویید: «آنچه را من برای شما می گویم، مدتها طول خواهد کشید تا شما آنها را درک کنید و بفهمید.»و یا به آنان نگویید: «من اینجا آمده ام تا شما را آدم کنم»و یا «من در این جلسه شرکت کرده ام تا به شما بفهمانم که …»
... ادامه
[لینک]
دیدگاه · 1395/06/5 - 16:39 1 + / 0 -
امضا:
ستایش مدیا
ستایش مدیا
انسجام سخنان

اگر می خواهید بدانید که آیا سخنان شما از طرح و انسجام و چارچوب کلی برخوردار است، ببینید آیا می توانید که رؤس مطالب آن را در نظمی خاص روی کاغذ بیاورید.

به عنوان مثال ، چنانچه برای «حوزویان» و در زمینه «روش فیش برداری» می خواهید سخن بگویید و روی کاغذ خود چنین نگاشته اید: مشخصات فیش، داستان محدّث قمی، ضرب المثل مربوط، تعریف و اصول فیش برداری، حدیث «اُکتُبوا»، سخن شهید مطهری، شعر مربوط و… بدانید که سخنانـتان دارای طـرح و انـسجام نیست، اما در صورتی که روی کاغذتان چنین آورده اند: یک. تعریف فیش و مشخصات آن، دو. ارزش و اهمیت فیش برادری. آ. از نظر اسلام (حدیث اکتبوا)، ب . از دیدگاه بزرگان دین و دانش (داستان محدث قمی، سخن شهید مطهری) ، ج. از دیدگاه فرهنگ و ادب (اشعار و ضرب المثلهای مربوط)، سه. اصول فیش برداری در این صورت بدانید که سخنرانی شما دارای طرح و انسجام است.
... ادامه
[لینک]
امضا:
ستایش مدیا
ستایش مدیا
* چنانچه در سخنرانی خود از کلمات و جملات غیرفارسی ـ مانند عربی و انگلیسی ـ استفاده می کنید، آنها را برای شنوندگانتان ترجمه و معنا نمایید. به طور مثال، اگر آیه یا حدیثی را به زبان عربی و یا جمله ای را از رمان انگلیسی «شکسپیر» می خوانید، آنها را نیز ترجمه کنید؛ حتی گاه باید کلمات و جملات فارسی را نیز معنا نمایید. فی المثل، آیا این شعر حافظ: «دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند/گل آدم بسر شستند و به پیمانه زدند» نیازمند معنا کردن و توضیح دادن و حتی تعیین و تحلیل نمودن نیست؟

* مواظب باشید که کلمات و جملات غیرفارسی ـ مانند کلمات و جملات عربی و انگلیسی و بویژه آیات و روایات ـ را درست ترجمه کنید. فی المثل، برخیها حدیث (… فان المرئه ریحانه و لیست بقهرمانه) را که در (نهج البلاغه) آمده است، چنین ترجمه کرده اند: (زن گُلِ خوشبو است، نه پهلوان پُرزور)، در حالی که بعضی از مترجمان بر این عقیده اند که واژه قهرمان» به معنای «پهلوان» و «نیرومند» نیست، بلکه معنای دیگری دارد.
... ادامه
[لینک]
امضا:
ستایش مدیا
ستایش مدیا
* داستانهای مطرح شده در سخنرانی باید از نظر محتوا، درست و از نظر مدرک و مأخذ، معتبر باشند. به طور نمونه، داستان «جزیره خضراء: محل زندگانی امام زمان(ع)» به آن گونه ای که در برخی از کتابها نقل شده، طبق نظر شماری از بزرگان و محققان، هم از نظر محتوا مخدوش است و هم از نظر مأخذ نامعتبر است.
* بکوشید داستانی را که در سخنرانی تان نقل می کنید، آن قدر طولانی نباشد تا قسمت عمده سخنانتان را در بر گیرد؛ بلکه داستان نقل شده را به صورت مختصر و مفید و به دور از حشو و زوائد نقل نمایید.
* از داستانهایی استفاده کنید که جالب، تازه، نکته دار و انگیزه برانگیز باشند. به گونه ای که شنونده همواره در پی آن باشد تا دنباله داستان را بشنود و فرجام آن را بداند.
... ادامه
[لینک]
امضا:
ستایش مدیا
ستایش مدیا
برای اینکه یک مجری صحنه و یا سخنران حرفه ای در این مطلب ۱۲ نکته بسیار مفید و موثر که در زمان اهدای جوایز در همایش ها بهتر است رعایت کرد را با شما در میان می گذاریم.

شما یک مجری صحنه حرفه ای هستید باید بدانید کارگردانی مراسم و جشنواره ها را چگونه مدیریت کنید این بدان معنی نیست که شما کار اجرایی انجام دهید این بدان معنی است که شما کارهای اجرایی را قبل از مراسم و درطول مراسم مدیریت کنید به نظرات اشتباه عوامل اجرایی اهمیت ندهید .ایشان را با دلایل متقن دعوت به پذیرش مدیریت خود نمایید. به یاد داشته باشید باشکوه ترین قسمت یک جشنواره ، اختتامیه ان است.
... ادامه
[لینک]
امضا:
ستایش مدیا
ستایش مدیا
توانایی سخنرانی تاثیر گذار برای مخاطبان یک مهارت اکتسابی است. آگاهی از چگونگی سازماندهی، معرفی و چگونگی ورود به سن می تواند در موفقیت یا شکست سخنرانی شما نقش بسزایی داشه باشد. می توانید با یافتن راههایی برای شروع سخنرانی با اشتیاق، صمیمیت، و یا تاثیر بیشتر، کاری کنید که ۳۰ ثانیه بعد از شروع سخنرانی، مخاطبان تحت تسلطتتان باشند. این هدف شماست.
... ادامه
[لینک]
امضا:
ستایش مدیا
ستایش مدیا
* برای آغاز سخنرانی خود، عبارات و جملات مناسب و زیبایی انتخاب کنید. مثلاً چنانچه موضوع سخنرانی شما دربـاره «شهادت» است، می توانید این جمله را بگویید: «خون جامه را ناپاک، اما جامعه را پاک می کند.»
* گاهی بیان یک داستان جالب و زیبا در آغاز سخنرانی ، بسیار مؤثر خواهد بود و جلب توجه خواهد نمود. به طور نمونه، چـنانچه مـوضوع سخنـرانی شمـا «استفاده از روش غیرمستقیم در تعلیم و تربیت» است، می توانید داستان وضوگرفتن امام حسن و امام حسین (ع) را، در حضور پیرمردی که اشتباه وضو می گرفت، بیان کنید.
* گاهی می توانید سخنرانی خود را با طرح یک سئوال آغاز نمایید تا هم توجه شنوندگان را به سخنان خود جلب کنید و هم آنان را در سخنرانی تان شریک سازید. مثلاً چنانچه موضوع سخنرانی شما درباره «توبه» است می توانید در آغاز آن، این سئوال را مطرح نمایید: «توبه و شرایط آن چیست و آیا توبه در آخر عمر پذیرفته می شود یا نه؟
... ادامه
[لینک]
امضا:
ستایش مدیا
ستایش مدیا
* دفترچه و یا تقویمی را تهیه کنید و در آن، زمان، مکان، موضوع و مخاطبان سخنرانی های خود و نام کسانی را که از شما دعوت کرده اند، یادداشت نمایید تا هم با فراموشی روبه رو نشوید و هم با آمادگی قبلی سخنرانی کنید.
* می توانید برای یادگیری و به کارگیری مطالب جالب و کلمات و جملات زیبا دفتری را تهیه نمایید و آنها را در آن دفتر یادداشت کنید تا هنگام سخنرانی و به تناسب موضوع و محتوای سخن از آنها استفاده نمایید. برای آسانی کار و صرفه جویی در وقت، بهتر است که این دفتر را از نوع «دفتر کلاسور» انتخاب کنید و آن را به صورت «موضوعی» تنظیم نمایید و موضوعات آن را به ترتیب الفبایی در دفتر قرار دهید. به طور مثال، مطالب و جملات اخلاقی را در قسمت«اخلاق»، مطالب و جملات تربیتی را در قسمتی «تربیت» ، مطالب و جملات عرفانی را در قسمت «عرفان» و مطالب و جملاتی قرآنی را در قسمت «قرآن»مطالب و جملات ادبی را در قسمت «ادبیات» و مطالب و جملات هنری را در قسمت «هنر» قرار دهید و به ترتیب الفبایی و بدین گونه تنظیم کنید:
اخلاق؛
ادبیات؛
تربیت؛
عرفان؛
قرآن؛
هنر.
... ادامه
[لینک]
امضا:
ستایش مدیا
ستایش مدیا
۷ – برای برانگیختن احساسات و عواطف شنوندگان، حتماً به «ادبیات» ، «هنر» ، «شرح زندگانی پیشوایان و بزرگان» و مانند آن روی آورید. گاه به خواندن دو بیت شعر می توانید جمعیتی را منقلب سازید و آنان را برانگیزانید. مثلاً اگر در زمینه «ایثار جان» و «نثارجان»می خواهید سخن بگویید، دو بیت زیر می تواند عده ای را منقلب کند و برانگیزاند:
اگر مرد رهی میان خون باید رفت از پای فتاده سرنگون باید رفت
تو پای به راه در نه و هیچ مپرس خود، راه بگویدت که چُون باید رفت
... ادامه
[لینک]
امضا:
ستایش مدیا
ستایش مدیا
غلبه بر استرس و اضطراب در سخنرانی
در هنگام سخنرانی ممکن است دچار استرس و نگرانی شوید که ممکن است در ظاهر شما پیدا شود و سخنرانی شما را خراب کند ما در این مقاله روش های غلبه بر این استرس و نگرانی ها هنگام سخنرانی را به شما آموزش می دهیم.
... ادامه
[لینک]
امضا:
ستایش مدیا
ستایش مدیا
جمله ای از یکی از تحققیات اخیر بیان کنید.

میتوانید در شروع سخنرانی تان جمله ای درباره یکی از تحقیقات اخیر نقل کنید.

به آنها امید بدهید.

یک بار فیلسوف فرانسوی، گوستاو لبون نوشت: «امید، تنها مذهب انسان است.»
... ادامه
[لینک]
امضا:
ستایش مدیا
ستایش مدیا
لباس مناسب بپوشید.

قاعده این است که هیچ چیزی در لباس شما یا ظاهرتان نباید توجه مخاطبان را از شما یا پیامتان منحرف کند. مردم در سی ثانیه اول در مورد شما قضاوت می کنند. به همین دلیل، لباس و حالت ایستادنتان بسیارمهم است.
... ادامه
[لینک]
امضا:
ستایش مدیا
ستایش مدیا
با اعتماد بنفس جلو بروید.

وقتی شما را معرفی می کنند، به طرف سکو بروید و با فردی که شمارا معرفی کرده دست بدهید. در صورت مساعد بودن شرایط، او را در آغوش بگیرید. سپس صبر کنید تا او سن را ترک کند و بعد به طرف مخاطبان برگردید.
... ادامه
[لینک]
امضا:
ستایش مدیا
ستایش مدیا
برای به دست آوردن آرامش چند تمرین تنفسی انجام بدهید.

درست قبل از سخنرانی می توانید با چند نفس عمیق خودتان را آرام و برای ارائه یک سخنرانی بی نظیر آماده کنید. من بهترین فرمول برای نفس کشیدن را روش«۷˟۷˟۷» مینامم. کاری که باید انجام بدهید این است که نفس عمیق بکشید- حتی الامکان عمیق- و نفستان را نگه دارید. سپس آرام تا حد هفت بشمارید و نفستان را بیرون بدهید.
... ادامه
[لینک]
امضا:
صفحات: 1 2