قصدِ ورود دارید ؟!

  جستجو بین پست‌ها و کاربران
حتما باید با آقاتون میرفتید داخل دریا؟؟!!
بعدش تیتر زدن بانوی محجبه وسط دریا!!!!!
8 + / 0 - 1392/07/02 - 09:54 در شبستان
پیوست عکس:
7(377).jpg
7(377).jpg · 600x418px, 74KB
دیدگاه
modir

آی حال می ده ...
خدا قسمت همه کنه ...

1392/07/2 - 09:57 Like
meshkat_a

قسمت شما شده انگار دی:

1392/07/2 - 10:02 Like
karim

باریک اله این موج پشت سرتون از این محبت به وجد اومده ها...

1392/07/2 - 10:23 Like
hasti

مدير@
بسوزه پدر تجربه
مشکات@
چه اشکالي داره مگه؟؟؟

1392/07/2 - 10:59 Like
ASHEGHESHALAMCHE

»ن که اصلا خوشم نیمد.کلا خوشم نمیاد همسرم و درکل خانم های محجبه و حزب الهی ما دراینجور فضاهایی که دردید عموم هست قرار بگیرند

1392/07/2 - 11:00 Like
karim

محمدجان چه ایرادی داره؟ مگه منکری اتفاق افتاده؟
البت سواله میخوام روشنا بشم ممنون

1392/07/2 - 11:02 Like
ASHEGHESHALAMCHE

من نگفتم منکری اتفاق افتاده ...البته شاید منکرش پخش این تصویر بوده باشه که چهره ی خانم توش مشخصه اونم درشرایطی که فضای صمیمی بین خودشون رو دارن...ولی من میگم کلا ازاین جورکارا دوست ندارم

1392/07/2 - 11:05 Like
karim

شما ازدواج کردید؟محمدجان

1392/07/2 - 11:11 Like
meshkat_a

هرکاری که باعث خودنمایی و جلب توجه دیگران بشه اشکال داره

1392/07/2 - 11:27 Like
hasti

خودنمايي نيست، اتفاقا بايد بچه مذهبيا تو همه ي فضا هايي که در شأنشون هست برن. لب دريا که براي بي حجابا نيس. خيلي هم نبايد تفکرات رو محدود کرد

1392/07/2 - 11:40 Like
meshkat_a

داخل اب بودن در شان یک زن محجبه است؟
برای اینکه در فضاهایی که افراد بی حجاب حضور دارند ما هم حضور داشته باشیم باید همرنگ اونها شیم؟
عشق بازی و هزار کوفت و زهرمار دیگه برای حریم امن خونه است نه در فضای عمومی!! پس یک زوج مومن با یک زوج معمولی چه فرقی میکنه؟
از حضرت اقا استفتا شد که ایا گرفتن دست همسر در معابر عمومی اشکالی داره؟ گفتن اگر باعث گناه افتادن افراد بشه مشکل داره و گرنه خیر
اسلام تا این حد به مسائل حساسه!!
در هرجایی که شما کاری کنی که کانون جلب توجه نظر دیگران باشی مصداق خودنمایی رو داره

1392/07/2 - 11:46 Like
hasti

پس چادر سر کردن که بيشتر باعث جلب توجه هستش

1392/07/2 - 11:52 Like
meshkat_a

خیر!!!!
چادر سر کردن سیاهی اون تیری است برنگاه ها هرز! چادر نمونه بارزی است برای مبارزه با تبرج و خودارایی و خودنمایی! چادر نماد یک زن مسلمان و نشانه ایی از حضرت زهرا است
قیاس شما قیاس مع الفارغ است

1392/07/2 - 11:56 Like
sahba

اصلنم طوری نیست خیلی ام خوبه ...کلی ام ککیف داره که آب بازی هم بکنین ....بله
با نظر هستی موافقم .....
بعدم شما کوه رفتین ؟؟؟؟؟؟
اونجام خانومای محجبه میان و موقع بالا رفتن از صخره ای یا پایین اومدن دست همسری را میگیرن ومیان پایین ... طوریه ؟؟؟؟؟؟؟؟
بعدم سوار موتورم نشن چادریا پشت آقاشون یه موقع جلب توجه میشه ...
یعنی شما میخوایین خانوماتون کلا هیچ جا نرن دیگه یه موقع ...
همرنگشون نشده چادرش رو سرشه
نمیدونم
@مدیر
تشکر

1392/07/2 - 11:57 Like
hasti

پيشنهاد ميدم اين افکار رو براي خودتان حفظ کنيد.
اميدوارم همسر همفکر نسيبتون بشه

1392/07/2 - 12:12 Like
hasti

لطفا از صحبتهاي امام به نفع افکارتون استفاده نکنيد.

1392/07/2 - 12:16 Like
NARGES-313

بعضی از صحبت هایی که اینجا شده هیچ ربطی به این فید نداره
ببینید من نظر خودمو می گم . چادر حریم داره.کسی که قبول کرده چادر بزاره باید حریمشم حفظ کنه
اینجور صحنه ها رو از نزدیک دیدم خیلی زننده هست .کاملا مشخصه یه چادرخیس هیچ حجابی نداره
من خودم عاشق دریا و بارون و کلا آب بازیم ولی این دلیل نمیشه در ملا عام برم تو دریا و به یه همچین وضعی بیام بیرون
خب تا اینجا صحبتم مربوط به این بود که کلا اگه این خانوم تنها بودم کارش اشتباه بود
اما در مورد اینکه دست همسرشونو گرفته بازم به نظر من جدا از حکم شرعی از نظر اخلاقی درست نیست
حیا و عفت عمومی باید حفظ بشه

1392/07/2 - 12:42 Like
NARGES-313

صهبا جان آخرین کامنتت اشتباه بود عزیزم
اثبات شی نفی ما عدا نمی کنه

1392/07/2 - 12:52 Like
ASHEGHESHALAMCHE

دزسته بچه مذهبی ها باید لب دریا برن سینما برن پارک برن رستوران برن و...ولی اونجا هم نماد و پرچم هستن/احسنت خسرکارنم نرگس.بنده هم ازنزدیک دیدم که میگم واقعا جلوه ی چادرخیس خوب نیست و دیدم که سواستفاده میکنن تو 1مورد شخص عکاس رو هم گرفتیم که بعدا معلوم شد چه قصدیداشته و چه کارایی قبلا کرده...من میگم ما که نماد حزب اللی و هیئتی و بسیجی مومن و..هستیم همه جا باید مراقب باشیم چه توراه رفتن تو خیابونمون چه توی تفریحاتمون چه...

1392/07/2 - 13:05 Like
sahba

فکرها رو باید شست ....
بعد چلووووندبعدم که خشک شد اتو زد

1392/07/2 - 13:07 Like
NARGES-313

یاد بگیریم خیلی تو انتخاب کلماتی که استفاده می کنیم ،دقت کنیم
دور از انصاف حرف نزنیم .
احترام به عقاید هم چیز خوبیست . اینکه عقیده شما با من فرق داره دلیل نمیشه هرجوری که خواستید صحبت کنید



جناب علی جواب کامنت شما تو کامنت بالاییتونه (کامنت جناب محمد)
ما سینما می ریم ،پارک هم می ریم ،دریا هم میریم البته با حفظ همه ی حریم ها

1392/07/2 - 13:18 Like
Tinar

مایه تاسف برخی از کامنتا
چرا که بی منطقی در اکثر کامنت ها موج می زنه
و اینکه ما احکام رو اونجوری که خودمون هستیم عمل میکنیم یعنی بجای اینکه خودمون رو با احکام تطبیق بدیم
احکام رو با خودمون تطبیق می دیم...

نمیخوام دوباره بحث کنم
ولی ابن عکس حتی ذره ای در دامنه مرام نامه رفتاری ما تعریف شده نیست . . .

@آ مشکات :
کمیاب هست ولی پیدا میشه : )

1392/07/2 - 13:22 Like
sahba

نرگس جان هرکی داره نظرشو میگه کسی چیزی نگفت که...
یه موقع تو نظر منو قبول نداری به این معنی نیست که داری بهم توهین می کنی یا هرچی خواستی بگی اینجا نوشته کامنت یعنی نظر ...
و من کاملا مخالفم
چون همین ما ها نرفتیم در یا که همون بیحجابا بگن اووووووووه اینجام پرشده از چادریی تا دیگه نیان با وضعای فجیع

1392/07/2 - 13:24 Like
modir

منموافق این کار با این حد حجاب هستم
از نظر بنده هم هیچ اشکالی نداره ...
درضمن تجربه هم نکردم .

1392/07/2 - 13:27 Like
NARGES-313

صهبا جان بهتره کامنتا رو یه مروری بکنی .فکرها را باید شست . یه عزیز دیگه ای هم گفتن پيشنهاد ميدم اين افکار رو براي خودتان حفظ کنيد.از صحبتهای امام به نفع خودتون استفاده نکنید
این کامنتا واقعا ناراحت کننده هستند
ما داریم بحث منطقی می کنیم واقعا دلیلی برای کامنتایی با این محتوا نمی بینم

ما هم می ریم لب دریا می شین تفریح می کنیم ولی این دلیل نمیشه بریم تو آب (یه چادر خیس هم که معلومه میزان حجابش چقدره . اصلا حجاب داره یانه ؟جدا از اینکه حرمت چادر حفظ نشده .
ما می گیم اینکه یه خانوم جلوی آقایون با لباس بره تو دریا اشتباهه اشتباه
حالا خودمون بریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟بعدم بگیم با چادر رفتیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعد بگیم حجابمون کامل بود . کدوم حجاب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

1392/07/2 - 13:31 Like
meshkat_a

چادر سرگذاشتن آسان است ولی چادری بودن سخت.......

من افکار متحجرانه دارم! از همگی دوستان عذرخواهی میکنم!!!

1392/07/2 - 13:32 Like
sahba

خب درسته نرگسی من باشم خودم نمیرم راس میگی ولی اگه کسی رفت و با حجاب بود فکر نمیکنم طوری باشه ...
من میگم فکرا رو باید شست همیشه یه عمق فجیع براش در نظر نگیریم قضاوت نکنیم ...

1392/07/2 - 13:38 Like
NARGES-313

جناب علی واقعا چرا یه کامنتا چند بار تکرار می کنید بزرگوار . جوابتون تاو کامنت های بالاتونه

1392/07/2 - 13:40 Like
modir

اینجوری باشه هیچ زن با حجابی نمی تونه پا بذاره توی خیابون و مجامع عمومی ...
وجود زن با حجاب در کافی شاپ ممنوعه
وجود زن با حجاب در دانشگاه ممنوعه
وجود زن با حجاب در پارک ممنوعه
وجود زن با حجاب در تلویزیون ممنوعه

1392/07/2 - 13:40 Like
Tinar

صهبا خانم شما کجا فکرتونو شست و شو دادید
که اونجا نرم یه وخ :D
مثل اینکه خوب نشستن

1392/07/2 - 13:41 Like
NARGES-313

زن مسلمان تو همه ی عرصه ها حظور داره با رعایت همه ی شئونات اسلامی و اخلاقی /
فک کنم صد بار اینو گفتم {-15-}

1392/07/2 - 13:42 Like
NARGES-313

*حضور {-7-}

1392/07/2 - 13:43 Like
meshkat_a

کربلایی جان منظور منو یا متوجه نشدید یا اینکه میخواین ما رو زیر سوال ببرید؟
من به این جمله اعتقاد دارم که حجاب مصونیت است نه محدودیت
ولی حجاب وقتی میزاری باید یه حرمت هایی را حفظ کنی نباید حریمتو بشکنی نباید همرنگ اون جماعت بشی!
حجاب فقط پوشاندن نیس حجاب یعنی حفظ حریم حجاب یعنی عدم تبرج حجاب یعنی وقار حجاب یعنی حیا حجاب یعنی زهرایی بودن....

1392/07/2 - 13:44 Like
ASHEGHESHALAMCHE

برادرعلی کسی نگفت که نره اتفاقا هم باید بریم تا به قول دوستان اونا بگن اینجا هم بچه حزب الهی اومدن جای کثافت کاریشون نباشه ...کسی مخالف نیست بارفتن اتفاقا من میگم امثال ماها باید بریم پارک وبعه جای اینکه بریم 1گوش ی پرت و تاریک بریم 1جا ی مناسب یا همین لب دریا رو هم بریم بشینیم تفریح بکنیم ..ولی تو وع تفریحی که انتخاب میکنیم و تو نوع انجام و اجرای اون هم باید دقت نظر داشته باشیم ...
ما 1گروه رو برده بودیم قایق سواری تو این جمع 1خواهر غریق نجات بودن یهو وسط راه باقیاق بودن همه ایشون که بسیار هم محجبه بودن پریدن تو اب و شرایط و صحنه بسیار زننده بود که خود خواهرا اعتراض کردن و ...
اینم تفریح بودهمه هم خواهر بودم فقط چندتایی اقا همراه بودن که مشکلی پیش نیاد و بحث تامین محمدوده رو داشتن ولی خواهرا اعتراض کردن که جلوی نامحرم....

1392/07/2 - 13:47 Like
Tinar

چقدر مغالطه

به نظرم ادامه ندیم بهتره چونبه هیچ جا بحث کشیده نمیشه
@نرگس خانم
@آمشکات

1392/07/2 - 13:47 Like
NARGES-313

بله منم موافقم

1392/07/2 - 13:49 Like
Tinar

ادامه بدیم میگن ماخشک مذهبو جانماز آب کشیم

1392/07/2 - 13:59 Like
meshkat_a

من که عادت دارم!
کلا من از بیگانه ننالم....

1392/07/2 - 14:01 Like
sahba

ادامه بدین ما هم میشیم مذهبیای روشنفکر ؟؟؟؟
یا ملحد وکافر ...؟

1392/07/2 - 14:06 Like
Tinar

چه طوری خشک مذهب
بعضی هم هستن می گن مار خوش خط و خال

1392/07/2 - 14:07 Like
Tinar

به نظرم شب توی یک فید جداگانه بحث بشه خوبه
اگه دوستان موافقن ساعت ؟رو اعلام کنن

1392/07/2 - 14:12 Like
NARGES-313

من هنوز نفهمیدم کجای صحبت ها مجهول بود که بعضی سوال ها هی تکرار شده
متاسفانه من احتمالا شب نیستم

1392/07/2 - 14:15 Like
sahba

نرگسی کجا؟؟؟؟؟؟؟
حرم میرین ؟؟؟؟؟{-29-}
نوستالژی داره

1392/07/2 - 14:17 Like
NARGES-313

اگه قسمت بشه

1392/07/2 - 14:19 Like
hasti

نرگس@
آجي من توهين نکردم. ولي اگه اين برداشت رو داشتي من معذرت ميخام

1392/07/2 - 18:24 Like
Tinar

*لحن

1392/07/2 - 22:07 Like
NARGES-313

خواهش می کنم بانو . نمی دونم ولی احساس می کنم لحنتون درست نبود . با من که نبودید من چرا ببخشم ؟{-7-}

1392/07/2 - 22:10 Like
NARGES-313

جناب تینار {-7-}

1392/07/2 - 22:15 Like
odiseh

@modir
خواههش میکنم گزینه عدم پیگیری دیدگاهم بذارید

1392/07/2 - 22:19 Like
NARGES-313

ما هم خواهش مند بودیم و هستیم و خواهیم بود

1392/07/2 - 22:20 Like
modir

پول نداریم ... :)

1392/07/2 - 22:21 Like
meshkat_a

تخریب اینجا یه صفا دیگه داره

1392/07/2 - 22:22 Like
Tinar

تخلب ممنوح :D

1392/07/2 - 22:26 Like
NARGES-313

این کامنت هم صرفا جهت آزار مدیر که با این سرعت زغالی بیان تو دیدگاه ها .بعله

1392/07/2 - 22:41 Like
modir

من نظرم رو تو همون کامنت اول گفتم ... :) بقیه اش دیگه بحث اضافی بود ....

1392/07/2 - 22:43 Like
Tinar

همشم اشتب بود :D

1392/07/2 - 22:48 Like
meshkat_a

کشتب بود؟

1392/07/2 - 22:48 Like
modir

خدا به آدم شانس بده ...
کاش یکی هم دست ما رو می گرفت از آب نجاتمون می داد
اونم با چادر و روسری :)

1392/07/2 - 22:51 Like
meshkat_a

حوری دریایی منظورت است عایا؟

1392/07/2 - 22:52 Like
Tinar

نه منظورشون نجات غریق سیبیل کلفته

1392/07/2 - 22:54 Like
modir

نخیر
یکی مثل این تصویرم آرزوست ...

1392/07/2 - 23:03 Like
Tinar

دیگه چی؟ :|

1392/07/2 - 23:07 Like
modir

بعدش با نسکافه و قهوه هم همراه بشه عالی می شه ...

1392/07/2 - 23:14 Like
Tinar

آنفورچنتلی

1392/07/2 - 23:16 Like
sahba

....
دیشب بحث اش با همسری شد ...
همش حرفای مشکاتو گفت ...
گفت چه معنی داره با چادر{-28-}جلب توجه و یعنی چه ...
اگه میخوان برن دریا مث انسون {-28-}برن لازم نیست انقد تابلو برن ...آبرو چادرم میبرن آخه با چادرم میرن دریا؟
من ...سکوت عجب ...
{-14-}
هیچوقت اینجور توجیه نشده بودم...
حرف آخرشو نمیگم {-7-}

1392/07/3 - 09:11 Like
hasti

عکس رو خوب نديدين، اين طفلکيا لب ساحلند، تازشم چادر خانومه خيس نشده
چادر خيس رو باد نميبره

1392/07/3 - 09:15 Like
Tinar

آخه مرد باید باشید اونم غیرتی تا متجه باشید
خب از خانمای بی غیرت این توقع نمیره :D

1392/07/3 - 13:23 Like
hasti

Tin@r
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

1392/07/3 - 13:55 Like
karim

بازم میگم این عکس خیلی هم خوبه هیچ اشکال فنی هم نداره البت نیت کسی که عکس و گذاشته خیلی مهمه!ولی ما که نمیتونیم نیت خوانی کنیم

1392/07/3 - 14:01 Like
meshkat_a

تینار:
حرفتو در مورد غیرت باید طلا گرفت

1392/07/3 - 17:38 Like
hasti

اين توهين نيس به نظرتون؟؟؟؟؟
حق الناس بدتره يا بد حجابي؟
غيرت خانمها خيلي جاها از آقايون هم بيشتره
غيرت بي منطق آدم رو به خيلي جاها ميرسونه.
متأسفم براي کساني که قدرت بحث و استدلال ندارند کار رو به توهين ميکشونند،

1392/07/3 - 18:31 Like
hasti

از تمام دوستان مخالف و موافق خواهشمندم بيشتر از اين ادامه نديم. قراره در کنار هم پاينده باشيم و نکات اخلاقي ارزشمند ياد بگيريم.
هر کي موافق هست ،صلواتي بر محمد و آل محمد بفرستد.

1392/07/3 - 18:34 Like
hasti

اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم

1392/07/3 - 18:38 Like
Tinar

در مورد تفسیر جمله ام منتظرم نرگس خانم بیاد تا تفسیرش کنن.
چون می دونم ایشون متوجه هستن و منطقی و مهر تایید میزنن.
شاید من و یا آقای مشکات بخوایم توضیح بدیم زیاد موثر نباشه و بهتره که یکی از از جنس خودتون بگه

اون موقع متوجه میشین ...

1392/07/3 - 19:36 Like
sahba

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم ..

1392/07/3 - 19:58 Like
karim

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم ..

1392/07/3 - 22:28 Like
mokhtar

حالا ایرادش چیه؟!!
...
دیدگاه ها رو نخوندم :دی

1392/07/3 - 23:12 Like
modir

خدایا ... :(

1392/07/3 - 23:13 Like
Tinar

بالاییییییییی :دییییییییی

1392/07/3 - 23:14 Like
hasti

آقا حامد ما که نتونستيم برادران رو مجاب کنيم ، شما بخونيد بفرماييد توجيه دار يا نه.
البته طوري بهشون بگيد که توهين نشه اندازه سنتون نميفهميد و تاسف بخورند براي طلبه بودن و ....البته دور از جون شما
مخاطب اين صحبت بنده بودم

1392/07/3 - 23:26 Like
mokhtar

همیشه از دیدگاه های زیاد خوندن وحشت داشتم...
اصلا از بچگی... :دی

1392/07/3 - 23:42 Like
hasti

اين جالبه، بزاريد ما هم درست و غلط رو ياد بگيريم و اندازه سنمون حداقل بفهميم

1392/07/4 - 00:10 Like
mokhtar

@ مشکات
اینو نفهمیدم واقعا:
هرکاری که باعث خودنمایی و جلب توجه دیگران بشه اشکال داره
الان فتواست؟!!!!
....
بعضی ها هم از اونطرف افتادن ها... بابا این خانم اولا که حجابش هیچ ایرادی نداره.. بعد تو این دوره زمونه که همه جا ساپورت پوش شدن و کلا جایی از بدنشون نمونده که آدم نبینه ایشون اینطوری حفظ حجاب کرده جای تحسین داره نه تنبیه..
عزیزان یک کم منصف باشید آخه..
یکی از اینور بوم می افته یکی از اونور بوم...
...
یک بار یه مطلبی نوشتم در مورد رعایت اخلاق در عکاسی که متاسفانه اون بی اخلاقی اینجا هم مشاهده میشه..
این عکاس به چه مجوزی این عکس رو گرفته و در نت منتشر کرده..
این خانم مشخصه که خانم دارای خانواده اصیلی است. خب الان یکی از فامیل و آشنایان این عکس رو ببینه می دونید باعث چه مسایلی میشه؟!!!
واقعا برای این عکاش متاسفم.. چطور می خواد جواب خدا رو بده اون دنیا؟!!!
مثل اینهایی که تا یکی می آد سرش رو بخارونه یا یه کار دیگه بکنه سریع ازش عکس می گیرن.. (البته به این عکاسها تو خارج از کشور یه اسم خوبی گذاشتن)
کلا کار کثیفی است.. نکنید. نکنند..
....
یک مقدار متعادل فکر کنید. آدم با این تفکرات یاد اون تند های 57 می افته که با پونز روسری می چسبوندن رو سر ملت حالا خودشون....
............
در مورد اون جلب توجه هم
عزیز من اگه اینطوری باشه که به قول معروف میشه مصداق
گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هر آنچه هست گیرند
.
خب الان خیلی از ورزشکارها هنرمندها و خیلی های دیگه دنبال شهرت هستند دنبال خودنمایی هستند. دخترم هم گاهی دوست داره خود نمایی کنه واسه من.
خودت برای بابا. برای همسرت. برای دوست قوپی در کنی...
خودنمایی هست دیگه.. الان حرامه اینها؟!!
رضا زاده هم خود نمایی کرد موقع برداشتن وزنه؟!!!
.....
هنوز تو جزئیات گیریم ها... بکنید از اینها.. سرعت گیر اینها...

1392/07/4 - 00:12 Like
hasti

احسنت، منم موافقم. ممنون از وقتي که براي مطالعه قرار داديد

1392/07/4 - 00:28 Like
mokhtar

:)
خواهش می کنم

1392/07/4 - 00:32 Like
Tinar

البته عکاس خبر گذاری فارس هست که با اینکه نقد وارده ولی به نظرم چون نهاد معروفی هست حتما هماهنگ کردن ...

1392/07/4 - 00:32 Like
Tinar

آخرش فکر کنم باید به این نتیجه رسید که این یه بحث سلیقه ای هست
و گرنه من عمرا دست زنمو بگیرم ببرم داخل آب اونم جلوی ملت تو روز زوشن و تابستون ... شاید همین باعث شده که ملت بیان ازشون عکس بگیرن
خیس شدن لباس و چادر و . .. و باقی ماجرا در ملا عام واسن غیر قابل هضمه
از نظر شرعی نمیدونم ولی از نظر اخلاقی و عرفی نم تونم کنار بیان با این قضیه . . .
به همون نتیجه میرسیم که این سلیقه ایه
جالبه من همین بحث رو تو یه شبکه دیگه ای مطرح کردم که اونجا هم اکثرا حرف شما رو میزدن(70 تا کامنت خورد)
البته آمختار تعادل واسه همه یه معنا رو داره متاسفانه
یقینا اعتدال در نظر ما با شما فرق میکنه
_____________________
اما در مورد اون جمله ای که مثل اینکه بعضی از بزرگواران ناراحت شدن
خب نرگس خانم نیومدن و من برای اینکه جلوی سوئ ظن رو بگیرم توضیحشو خودم میدم

1392/07/4 - 00:39 Like
hasti

تينار@
آياااااااا؟؟؟؟

1392/07/4 - 00:40 Like
Tinar

اون جمله این بود : آخه مرد باید باشید اونم غیرتی تا متجه باشید
خب از خانمای بی غیرت این توقع نمیره :D

شاید ظاهرش لحن تندی باشه که احتمالا هست
ولی با این توضیح فکر کنم نظرتون عوض بشه

و اون اینکه خب جمله اولش که مشکلی نداره . . . اصلا به خاطر غیرتی که وجود داره ما این نظرات رو داریم(وقتی میدونم ملت یه دوربین همیشه همراهشونه و شرع و دین هالیشون نیست عکس میگیرن پخش میکنن دیگه سرم درد نمیکنه که ایجور بازنم برم تو آب با پیرهن هیئتی و شلوار خاکی . . .اصلا وژدانن چند نفر که نظرات مقابل رو دارن راضی میشن با همسرشون ایجوری برن تو آب...نمیدونم شاید برن)
اما جمله دومم که شاید به مذاق بعضی بزرگواران خوش نیومد پیرو حدیثی از یکی از معضومین هست که معروف هم هست
و اون اینکه مرد باید غیرت داشته باشه نسبت به زنش در حالی که به شدت نفی میکنه غیرت داشتن زن نسبت به مرد رو و بجاش دعوت به حیا میکنه
این شد که من از لفظ خانمای بی غیرت استفاده کردم که البته به ضمیمه شکلک :D تا نشانگره مزاح در گفتار من باشه.
ولی خب از دوستانی که ناراحت شدن طلب پوزش رو میکنم ... (:

1392/07/4 - 00:48 Like
mokhtar

بله سلیقه است.
شما اجازه نده.
ولی از نظر شرعی اون چیزی که تو عکسه اشکالی نداره.
گرچه من هم خوشم نمی آد و اجازه نمی دم. و با شما موافقم. اما دلیل نمیشه که جون سلیقه ان با این خانم جوان مقایره به توپ ببندمش...

1392/07/4 - 00:52 Like
Tinar

من در مورد شرعش هوووچ بحثی نکردم
در ضمن گفتم سلیقه هست چون آخرش متوجه شدم
هرچند سلیقه رو گفتم چون بحث تموم بشه(جالبه که آخرش گفتین خوشم نمیاد)
من مخاطبم هیچ کس نبود و کسی رو به توپ نبستم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1392/07/4 - 00:57 Like
Tinar

@هستی خانم آیا چی؟

1392/07/4 - 00:58 Like
Tinar

مخاطبم شخص خاص نبود(اصلاح میکنم)

1392/07/4 - 00:59 Like
hasti

من و همسرم هر دو لب ساحل قدم ميزنيم ،
اقا حامد@ اگه به عکس توجه کرده باشيد اين بنده خدا ها هم لب ساحلند. و چادر خانم خيس نشده، دوستان از کاه کوه ميسازند.
تازه باکمي مثبت انديشي و خواندن ادامه خبر ميتونيم بفهميم منظور خبرنگار اين بوده که خانمهاي با حجاب هم تفريحشان بجاست. يا حجاب محدوديت نيست مصونيت است.

1392/07/4 - 01:02 Like
Tinar

بله من و همسرم هم همینطور

ببخشید اینا دارن دنده عقب میرن
در ضمن قصد از کاه کوه ساختن رو هم نداریم حرف شما متین
ولی اون چیزایی که گفتم شامل این هم میشه
هرچند این فقط عکسه نه فیلم تا باقیشو نشون بده
___________________________
در ضمن حجاب علاوه بر مصونیت محدودیت هم هست لاریب فیه
منکر تفریح خانم ها هم نمیشیم
بلکه مستحق ترین خانما برای بهترین تفریحات خانمای با حجاب هستن
اما ...
تفریحی که ازش سوئ استفاده نشه
چرا من یه کاری کنم که احتمال اینکه فردا عکسش بیاد بیرون با این وضعیت تکنولوؤی هستش و بعد بشینم غصه بخورم
اتفاقا چون اینا چادری هستن مشتاق عکس برداری میشن
والله اگه آدمای بی مبالاتی بودن که فایده دیگه ای واسه تماشاچیا داشت
____________
همین که جناب مختار گفتن این کار رو انجام نمیدن برای من کافیه . . .

1392/07/4 - 01:08 Like
hasti

چرا شما از اول نميخونيد؟ هرچي به نفعتونه ميبينيد.
اون آيا جهت متقاعد شدنتون سوال کردم که کلا ج گرفتم.
همون بحث واگراست که عرض کردم.

1392/07/4 - 01:19 Like
mokhtar

بحث شرع و سلیقه رو فقط با هم قاطی نکنید.
از نظر شرعی خورن آبگوشت اشکال ندارد. خب حالا یکی آبگوشت دوست داره. یعنی با شرع مخالفه. نه سلیقه است. یکی هم خیلی دوست داره. باز هم منافاتی نداره.
بنظرم تو مسایل سلیقه ای بحث نکنید.
اگه دقدقه تون اسلامه و شرعه این عکس منافاتی با اسلام ندارم. یعنی اگه بنده اونجا باشم هیچ تذکری به این دو تا نمی دم چون منکری انجام نشده.
...
تو یکی از دیدگاه ها هم یه چیزی دیدم این رو می گم در جوابش
یک بار به حضرت امام یک خشک مقدسی در مورد پخش اوشین اعتراض کرد که باعث به انحراف کشیدن جوانها می شه و من خودم تحریک می شم نگاه می کنم.
ایشون فرمود اگه شما تحریک می شوید نگاه نکنید.
شما هم اگر با دیدن دو نفر که دست هم رو گرفتن تحریک می شوید نه تنها نباید وارد خیابان شوید با این وضع موجود بلکه حتا هیچ کدام از فیلم های و برنامه تلویوزیونی را هم نباید ببنید.
...
در ضمن ازدواج مستخب موکد است ولی خیلی جاها واجب می شود ها....

1392/07/4 - 10:18 Like
meshkat_a

من نمیدونم چرا این بحث داره الکی ادامه پیدا میکنه و بعضی موقع ها دوستان حرفایی میزنن که اگر جواب داده نشه مطمئنا برای دیگر دوستان دچار ابهام خواهد شد
پس ایندفعه بسیار ساده تر مطالبم رو عرض میکنم که دوستان روشن بشند
عزیزان بنده نگفتم که این خانوم گناه دارند میکنند! من با مثالی شما رو روشن میکنم
اگر فردی مومن و محاصن دار در خیابان شوخی زننده یا خنده نامناسب یا اینکه در وسط خیابان به لیس زدن بستنی اقدام بکنه گناه کرده؟ حرام مرتکب شده ؟ خیر! نه گناهی کرده نه حرامی مرتکب شده فقط چون دید مردم و نگاهی مردم به فرد محاصن دار بادید یک فرد عادی فرق میکنه مسلما این حرکت فرد مومن محاصن دار مورد مذمت شهروندان و مردمان قرار میگرد چه بسا اگر این کار رو فرد عادی انجام بده کسی با او کاری نداشته باشه و برای مردم اطراف عادی باشه! درباره این عکس هم همینطوره وقتی چادر به سر میکنی باید الگویی باشه نمونه ! نباید همرنگ جماعت بشی! نباید کانون توجهات باشی! نباید کاری انجام بدی در شان و شخصیت یک فرد مومن و با حجاب نیست! برادر من اقای مختار شما در جایی که گفتی بنده فتوا دادم درباره خودنمایی! عزیزم بنده حرف علما رو تکرار کردم برای اینکه شما هم علم پیدا کنید دوباره عرض میکنم
: خودنمايي كردن به منظور به گناه انداختن ديگري حرام است.
امام، اراكى، بهجت، تبريزى، خامنه اى، سيستانى، فاضل و گلپايگانى: استفتاء.
بطورمثال: اگر خانمي به گونه اي خودنمايي كند كه نگاه مرد نامحرم به او جلب شود و يا به او اقبال پيدا كند حرام است
حال من سوالی دارم ایا نگاه نامحرم به این خانوم معطوف شده یانه؟ حتی اگر حجاب داشته باشند؟ حجاب موقعی تکمیل است که باعث خودنمایی نشه! وگرنه چادر به تنهایی به خودی خود مانع خودنمایی و حجاب نخواهد بود!

1392/07/4 - 10:51 Like
meshkat_a

اقای مختار درباره کنایه بعدی خودتون به من که فرمودید درباره اوشین و حضرت امام و بعدش وصلش کردید به استفتا حضرت اقا درباره گرفتن دست زن و شوهر در ملا عام! باید بگم که اول خواستم ظرافت موضوع مشخص بشه ! دوما این استفتا را عالمی همچون امام خامنه ایی دادند و پس با نتیجه گیری استادانه خودتون حضرت اقا هم نیاز به ازدواج دارند!
سوما : کسی اگر بگوید من با دیدن صحنه ایی نامناسب تحریک نمیشوم مریض است و باید به دکتر مراجعه کنه !!!! و برعکس اگر کسی اذعان تحریک شدن خود بکند در سلامت کامل به سر میبرد....!!!!

1392/07/4 - 10:56 Like
mokhtar

عزیزم اگه ما بخواهیم به حرف مردم زندگی کنیم که کلاهمون پس معرکه است.
الان خیلی وظیفه ما انجام واجبات و ترک محرماته
وگرنه مردم هزار تا چیز می گن. حالا چون مردم خوششون نمی آد ما باید مثلا این کار رو بکنیم یا اون کار رو نکنیم
چرا اصلا ما باید خودمون رو مطابق سلیقه یه عده خاصی بکنیم که خیال می کنند روشن فکرن و هر کاری دلشون می خواد می کنن.
اون مردم به خاطر شما حفظ ححاب می کنن که شما به فکرشون هستی
اصلا تا حالا شنیدی که بشه در دهن مردن رو بست؟
امر به معروف و نهی از منکر هم تنها در واحبات و محرمات است
این جا هم هیچ حرامی صورت نگرفته پس انتقاد وارد نیست

1392/07/4 - 10:59 Like
meshkat_a

برادر من حکم فقهی برای شما اوردم!!
هم از دید مردم گفتم هم از دید فقه!!!
حال شما اگر میخواید سلیقه ایی برخورد کنید با خودتان است...
ولی این کار مصداق بارز خودنمایی و جلب توجه است....
باقی مسائل با خودتان....
موفق باشید

1392/07/4 - 11:02 Like
NARGES-313

چه خبره {-8-}

1392/07/4 - 11:11 Like
Tinar

حضرت علی علیه السلام از سلام کردن به دختر جوان ابا می ورزیدند که دچار لغزش شوند(سلام کردنی که شاید امروزه به زعم خیلی ها ربطی به لغزش نداشته باشه)
خوشحالم که بعضیا با دیدن چنین صحنه هایی دچار لغزش نمی شن . از معصوم پیشی گرفتن حتی . . .
_____________
شما هی بحث رو میکشید رو شرع و منکر
که من بارها گفتم و باز میگم که من بحش شرعی نکردم
_____________
انصافا دویدن یک حاج آقای ملبس پی اتوبوس کار حرامیه
یا تخمه شکستن تو خیابون
یا اصلا با لباس رفتن تو آب
یا اینکه خانمی این کارا رو تو ملا عام انجام بده این کارا رو
آیا اینها حرامه ؟خیر
ولی مخالفت با شان و شخصیت اونا داره
ما تو طلبگی بهش میگیم مروت وآخوندی که مروتش خدشه دار بشه کار حرامی نکرده و لی عدالتش خدشه دار میشه
اگه ما این محدودیت رو لحاظ میکنیم برا خانما بدین دلیل هست که ارزش و شان اونا رو بالاتر از اون چیزی میدونیم که شما تصور میکنین...

البته هرکس وقتی نظر مخالف نظر خودشه از جهت سخت گیری مبینه سربع مبگه خشک مذهبای سال 57 که با پونز روسری می چسبوندن
بله متاسفانه اینجور مفاهیم واسه افراد معنا و مصداق شخصی داره
-------------------------
اما در مورد اینکه فرمودید ازدواج گاهی اوقات واجب
تیکه قشنگی بود
ولی اونایی هم که ازدواج کردن مطمئن بباشید از این خطر در امان نیستن
چه بسا لغزش های بعد ازدواج کمتر از قبل ازدواج نداره
حضرت علی بعد ازدواجشون گفته بودن که از سلام کردن به دختر جوان واهمه دارن
________________
من فقط میخوام رجوع کنین به همون دلایلی که خودتون برای عدم انجام این کار در ساحل وقتی کنار دریا هستین رجوع کنین.
_________________
این بحث خاتمه نداره
اولا که . . .
دوما ...

1392/07/4 - 11:13 Like
mokhtar

دست ما را هم بگیرید... :)

1392/07/4 - 15:06 Like
Tinar

من معلولم :)

1392/07/4 - 18:54 Like
PICHAK

از اينكه فيد زنده شد من را نزنيدا. فقط بگم بنده خدا ايشون يه نفري چه قدر پاسخگو بودن! وقتي حتي جمع مذهبي هم بخوان حرف حق رو نقد كنن ادم نگران ميشه!
واضحه كه هر كاري كه باعث جلب توجه در عموم بشه اشكال داره و من هم مخالف شوخي و خنده و فضاي صميمي نيستم اما به قول رهبر و دينمون، در خلوت نه اشكارا. هر چيزي جايي داره خب!

1392/08/3 - 13:33 Like
meshkat_a

:)
یادش گرامی

1392/08/3 - 13:41 Like
Tinar

بالایی :)

1392/08/3 - 15:43 Like
delavaran

عشقت را در پستوی خانه ات نگهدار
[لينک هم فقط براي اعضا قابل مشاهده مي باشد]

1392/11/15 - 18:22 Like
karim

سلام حاج حسین خودتی یا عکستون را اینجا استفاده کردند؟!

1392/11/16 - 16:00 Like
delavaran

سلام عزیزم سحضرت سلیمان از خدا خواست قدرتی که به سلیمان داده فقط به سلیمان بده و بس و دعاش مورد قبول واقع شد

سوال: پس چطور بعضی ها بعد سلیمان قدرت حضرتو داشتن؟؟؟ حاج حسن که تا ابد بینمون نیست پس زودتر حاج حسین شو پسر به عکس چیکار داری؟؟؟ هممون سربازیم و زندگیمون در سایه جنگه هممون حاج حسینیم و رزمنده دیگه نپرس

نکته:: هیچوقت بدل برابر با اصل نمیشه.یاعلی
[لينک هم فقط براي اعضا قابل مشاهده مي باشد]

1392/11/16 - 16:36 Like
Tinar

بعضیا رو مخن :|

1392/11/17 - 15:10 Like
modir

....

1392/11/17 - 18:48 Like
s-amini

آدم باید نرمال باشه مثل اینا همینی که هستن همه جا هستن چه تو دریا چه تو جلسه چه تو عروسی بعضی از عزیزان متاسفانه فکر می کنن زن مومن باید کناردریا نره تو جمع شاد نباشه دست شوهرشو نگیره بعد بااین حرفا و تعصباتشون باعث می شن آدم فکر کنه برو بابا این یارو حالش خوش نیست بعدش دین زده می شن جوونا و همش می افته گردن یک عده مومن نمای متعصب که فقط بلدن از دیگران ایراد بگیرن

1392/12/27 - 13:46 Like
s-amini

من بهتون افتخار می کنم عاشقای لب دریا و توی دریا و بالای دریا عاشق باشید بذارید بدونن حجاب این نیست که مثل عقده ای ها بشینی یه گوشه غد غد کنی آدم باید با حجاب حتی دوچرخه هم سوار شه و به دیگران ثابت کنه حچاب محدودیت نیست مصونیت است من عاشق این عکس شدم بخدا دم همه گرم

1392/12/27 - 13:48 Like
mokhtar

شما معلومه نعریفتون از حجاب تعریف درستی نیست.

1392/12/27 - 17:55 Like
Tinar

...که مثل عقده ای ها بشینی یه گوشه غد غد کنی آدم باید با حجاب حتی دوچرخه هم سوار شه و به دیگران ثابت کنه حچاب محدودیت نیست مصونیت است ...

من : O.O

1393/01/12 - 13:09 Like
NARGES-313

همون کامنتایی که بالا نوشتم

1393/01/12 - 13:18 Like
s-amini

آقا حامد لطفا حجاب رو برای من تعریف کنید. شما آقایون حجاب رو فقط برای خانم ها تجویز می کنید درحالی که خداوند برای مردان هم حجاب در نظر گرفته مرد نباید شلوار تنگ بپوشه نباید چپه تراش کنه نباید عطر و ادکلن بزنه . گردن و یقه مرد در اصل نباید دیده بشه دکمه بالای پیراهن مرد نباید باز بمونه . موی روی سینه مرد نباید دیده بشه . مرد نباید آستین کوتاه بپوشه اینا همه روی نگاه زن تاثیر داره و باعث جلب توجه میشه. شمایی که الان دارید این عکس رو زیر سئوال می برید زن باحجاب اگه اونجوری هست مرد باحجاب اینجوریه ؟؟ برید ببینید شماها مخصوصا مشکات آقا که دوآتیشه هستن چقدر این حجاب خودشونو رعایت می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

1393/01/24 - 11:36 Like
mokhtar

@ امینی
"آقا حامد لطفا حجاب رو برای من تعریف کنید. "
در جواب این سوالتون رو باید عرض کنم که اگه تا حال تعریف حجاب رو نمی دونید براتون واقعا متاسفم. خوبه یک سرچ بفرمایید در نت حداقل اگه حال مطالعه رساله و یا سوال از دیگران رو ندارید.. زشته واقعا آدم در این دوره و زمونه ندونه حجاب چی هست؟!!!
اونوقت می آد می گه مردم نباید عطر استفاده کنه در صورتی که سنت پیامبر چیز دیگری بود. گویا شما کاتولیک تر از پاپ شده اید.
و بدتر از اون می آیید می گویید که می شود دوچرخه سواری با حجاب انجام داد.
خودتون گمراه هستنید لطفا دیگران رو به این وادی نکشونید.
یا نمی دونید دوچرخه چیه یا نمی دونید حجاب چیه؟!
لطفا از این به بعد بیشتر مطالعه کنید که از این افاضات نفرمایید
همین برداشت ها از دین باعث این بدبختی های ما است. که شما می روید عطر زدن برای آقا رو حرام اعلام می کنید دوچرخه خانم ها می شه حلال... واقعا خنده دار بود. ممنون :دیییی

1393/01/28 - 13:43 Like
s-amini

هه شما فکر می کنید خیلی می دونید؟؟؟؟؟؟؟ بی خیال من همینقدر می دونم آدم اگه چیزی در وجودش باعث توجه و نگاه آلوده دیگران باشه حرامه هیچ مرزی هم نداره ولی شما هرچی به نفع خودتونه رو خوب میدونید هرچی به نفع دیگرانه اشکال شرعی داره . گوشم از این حرفا پره .
همین ریحانه جباری رو می خوان اعدام کنن چون می خواسته بهش تجاوز بشه و برای دفاع از پاکی و عفتش ناخواسته باعث کشته شدن یک مرد عیاش و شهوتران شده چرا؟ چون قاضیش یک مرده یک مرد مثل هزاران مرد مثل شما

1393/02/2 - 12:53 Like
mokhtar

شما برید تکلیفتون رو با خودتون روشن کنید ببنید اصلا دنبال چی هستید.
دنبال بحث سازنده هستید یا دنبال شانتاژ کاری؟
مجتهدید یا مقلد؟!
خدایید یا بنده؟!
مسلمانید یا مشرک؟!
من نمی دونم واقعا مشکل شما چیه؟! اگه مقلد هستید از خودتون فتوا صادر نکنید از مجتهد پیروی کنید. متاسفانه افرادی مثل شما تو این دوره زمونه خیلی زیاد شدن. هر رو از بر تشخیص نمی دهند اونوقت نشستن حکم صادر می کنن. یک دور قرآن رو از رو نخوندن اونوخ خیال می کنند علامه دهر تشریف دارند.
شما که پا رو فراتر گذاشتید و جای خدا نشستید انگار. می فرمایید بیشتر از خدا می فهمید اینطور که ما فهمیدیم.
این چیزی که شما نوشتید یعنی آقایون صلاحیت ندارند که قاضی بشوند (حداقل در این پرونده ها) چون به نفع هم جنس خودشون رای می دهند.
سوال من اینه شما خدا هستید؟!! یا علمتون بیشتر از خداست؟!!!
البته این نوع صحبت مشخصه که دنبال جواب نیستید. مثلا هم قاضی ای که مثال زدید اگه طرف به نفع مرده حکم کنه چون هم جنسش بوده رای داده (عمق سطحی نگری رو ببینید. حداقل یه دلیل دیگه می گفتید) اگه به نفع زنه رای بده می گید به زنه نظر سوء داشته.
خانم محترم.
می خواهید بحث کنید (سازنده نه مجادله) . درست و اصولی بفرمایید بحث کنید احساسی و رو هوا حرف زدن رو همه بلد هستند.
.......
در خصوص این مطلبی هم که اشاره کردید بنده نه در جریان پرونده این خانم هستم نه در دادگاهای ایشان شرکت کرده ام و نه از دفاعیات وی مطلع هستم. اسم ایشان رو هم از شما شنیدم. با جستجویی که انجام دادم دیدم بیشترین کسانی که به این خبر پرداخته اند بالاترین و فیسبوک و بی بی سی فارسی هستند. حالا من نمی خوام نتیجه گیری خاصی بکنم. ایشون اگه بی گناه است ما براش دعا می کنیم که این مساله ثابت بشه و اگه گناه کار است ان شا الله توبه کنه.
خانم امینی.
نیت ما هم اینجا از بحث کردن له کردن افراد یا کوچیک کردنشون نیست. می حواهیم بحث علمی کنیم. منتها هستند کسایی که به جای بحث علمی دست به شانتاژ کاری می زنند که آدم مجبور میشه برخلاف میلش طور دیگری با اونها صحبت کنه.
خانم محترم باید برای تک تک حرف ها مون که هیچ تک تک افکارمون هم جواب پس بدیم. فکر این باشید که خدای نکرده با این حرفهای شما کسی گمراه بشه. اونوقت در آینده حتا اگه متوجه اشتباهتون شدید و موفق به توبه هم شدید نمی تونید دیگه اون کسی رو تو ذهنش انحراف ایجاد کردید و پیدا کنید و درستش کنید.
مواظب اظهار هاتون باشید لطفا

1393/02/2 - 19:21 Like
mokhtar

خانم امینی
من الان یک سری به پروفایلتون زدم. جالب بود. می دونید حس کردم شما انگار فک می کنید یه عده روحانی نشستن دور هم رساله نوشتن؟! اینطور نیست. این کاریکاتوری بود که از افکار شما تو ذهن من نقش بست. اگه اینطوری نیست بگید. ولی خوبه در جریان باشید که اینها حکم خداست. همونی که ما رو آفریده گفته اینطوری زندگی کنید. کلاس دوم دبستان به ما می گفتند دین برنامه زندگی است. این دین رو که یکسری آخوند ننوشتند که. این و خدا گفته. حالا اینکه برخی یک خط در میون عمل می کنند جای بحث داره. ولی تو اصلش بیاییم به نتیجه برسیم. ببنیم اصلا قبول دارید از طرف خداست و واجب الاطاعت است یا نه؟!
بعد بریم سر مصادیق دیگه اش.

1393/02/2 - 21:20 Like
s-amini

سلام من قصدم توهین به کسی نبود فقط دلم از آدم هایی که به قول شما دین رو یک خط در میون عمل می کنند شکسته کسایی که حافظ قرآنن ولی حتی نمی دونم معنی بسم ا... چیه. امیدوارم منو ببخشید احساس می کنم زیاد تند نوشتم . حق باشماست

1393/02/16 - 17:19 Like
mokhtar

علیک سلام خانم امینی.
تو زندگی همه از این اشخاص هست. تو زندگی شخصی خودم هم کم نبودند. ولی یه دوستی می گفت ملاک ما که افراد نیستند.
نه بابا بخشش چیه. یه مباحثه علمی کردیم.
باز دم شما گرم که اگه اشتباهی می کنید قبول می کنید. این خیلی بزرگی می خواد ها. قدرش رو بدونید.
خلاصه هر وقت خواستید بحث کنید در فضای دوستانه ما در خدمتیم : )

1393/02/16 - 21:33 توسط Mobile Like
Tinar

خداره شکر بخیر گذشت

1393/02/20 - 13:25 Like
beheshte29

به قول مسعود شصت چی: به به به به

1394/10/11 - 20:32 Like

امتياز مثبت

(8 کاربر)