قصدِ ورود دارید ؟!

  جستجو بین پست‌ها و کاربران

ببخشید دوستان
ذهنمو مشغول کرده!
به نظر شما یک یا از دیدگاه مردم چیست؟؟؟
برای من که اصلا یک معضلی شده!!!!
10 + / 0 - 1392/09/01 - 23:16
دیدگاه
mahdia

@odiseh
@mah
@ghasedakk
@raahil
@NARGES-313
@reza131
ya-mahdi1
@anis71
@mahsa71
@pichal
@bigharar
@modir
@Pesar-daei
@beheshtx

1392/09/1 - 23:22 Like
mahdia

@ya-mahdi1
@PICHAK

1392/09/1 - 23:22 Like
ya-mahdi1

دید گاه هر نسلی و توقع هر نسل با نسل دیگه فرق داره ..... من از دید خودم شخصا از اون برادرای طلبه و پژوهشگر خوشم میاد که یه دیوار بین خودشون و مردم نمی کشن ....... میرن با بچه ها تفریح شوخی می کنن در حد متعارف ..... تو سینه زنی ها شرکت می کنن ........ به طور کل با بقیه رفیق هستند .....

1392/09/1 - 23:36 Like
ya-mahdi1

اینجوری می تونن وظیفه دینی شون که تبلیغه رو راحتر و تاثیر گزار تر انجام بدن ...

1392/09/1 - 23:37 Like
mah

بنظر من کلا وظیفه همه اینه که چیزی رو که یاد گرفتن و تصور میکنن که بدرد بقیه میخوره رو به سایرین یاد بدن ...

1392/09/1 - 23:37 Like
NARGES-313

باید به احکام دینی و نظر مراجع در مورد احکام مختلف آگاه باشه
طلبه باید سنگین باشه
نباید بلند بخنده .
باید خاکی و شوخ باشه (که بتونه ملت رو جذب کنه)
سر به زیر و با شخصیت
و هزاران ویژگی خوب دیگر {-7-}

1392/09/1 - 23:47 Like
heiran

اصولا مردم چون فکر میکنن طلبه ها فقط دارن تو حوزه احکام میخونن توقع دارن سوالات احکام رو کامل بلد باشن در حد تمام مراجع
بعدشم اینکه هر سوالی میپرسن او طلبه جواب داشته باشه
حالا از ایرادات تولیدات ایران خودرو بگیرید تا اسم نوه کوچیکه مسلم بین عوسجه و چرا مرگ بر آمریکا؟

البته به سطح سواد طرف مقابل( مردم) هم بستگی داره و کلیتش همینه

1392/09/1 - 23:55 Like
heiran

*ولی کلیتش همینه

1392/09/1 - 23:55 Like
mahdia

ولی خعلی سخته ب گفتنش آسون آبجی حیران وولی در واقعیتش خعلی سخته!
ب گفتنش آره خعلی آسون!
جوابایی رو ک می خواستم از نرگس جان گرفتم و
@آقای یامهدی
مگه ما طلبه خانوم نداریم ک میگین برادران طلبه؟؟؟

1392/09/2 - 00:05 Like
mahdia

@نرگس خانوم
بله سعی می کنیم ک همه احکام رو بلد باشیم ولی حتی استاد احکام من هم ب فتاوای مراجع مسلط نیس چ برسه ب من طلبه سطح 2 پایه 2
سعی می کنم در حد خودم طلبه هایی رو میشناسم ک حتی فتاوای عادی رو بلد نیستن و شماره استادمو برای پاسخ گویی ب احکام میدن.
البته ب گرایش بندی هم مرتبطه و من هم گرایشم ان شاءالله فلسفه و کلام هیستش!

1392/09/2 - 00:09 Like
heiran

البته من دارم با واقعیتش زندگی میکنم. اینم بگم که اول حواسم نبود فکر میکردم اقا هستید. متاسفانه یا خوشبختانه از خانم های طلبه معمولا انتظار در این حده که احکام بانوان رو بلد باشن. انتظار اخلاقی هم اینه که به چیزایی که خودشون میگن عمل کنن. انتظار قشر تحصیل کرده هم معمولا اینه که به بحثای علوم انسانی بویژه بحث زن و زن-خانواده آشنایی داشته باشن

1392/09/2 - 00:09 Like
NARGES-313

بله قبول دارم : )

1392/09/2 - 00:11 Like
MADARM-ZAHRA

ببخشید واقعا عرذ میخوام ولی الان ذهنم اصلا کشش نداره. پوزش رو میطلبم

1392/09/2 - 00:13 Like
mahdia

پس بعدا جوابمو بدین . برام خعلی مهمه ها!

1392/09/2 - 00:14 Like
heiran

@mahdia
کدوم حوزه هستید شما؟

1392/09/2 - 00:16 Like
Tinar

اگه طلبه همون قدر که صالحه ، مصلح هم باشه ، همه چی حل میشه

1392/09/2 - 00:17 Like
mahdia

توی شهر خودم.
حوزه علمیه حضرت نرجس(س)

1392/09/2 - 00:17 Like
mahdia

جمله ی قصار و قشنگی بود آقای تینار و همین طور مغز پخت ولی مسئله این جاست ک گاهی اوقات اصلاح و افساد با هم قاطی میشه و حالا بیا درستش کن!

1392/09/2 - 00:18 Like
heiran

شهر خودتون کجاس؟ : )

1392/09/2 - 00:19 Like
mahdia

باید بگم؟؟؟؟
همین قدر بگم ک شمالی هستم.

1392/09/2 - 00:20 Like
mahdia

ی وقتا هم گفتم ک همشهری آقا سید مجتبی هستم.
بفهمین اون کجایی هس شهر منم فهمیدین!

1392/09/2 - 00:21 Like
heiran

ای بابا خواهر بگو دیگه قول میدیم نهار و شام نیایم

1392/09/2 - 00:21 Like
mahdia

باشه آجی پس خصوصی بهت میگم.

1392/09/2 - 00:22 Like
heiran

: ) ممنووووون

1392/09/2 - 00:25 Like
PICHAK

از نگاه مردم یا نگاه دین؟
مردم که خیلی توقع دارن

1392/09/2 - 00:26 Like
mahdia

اول از نگاه مردم و بعد از نگاه دین رو بهم بگین.
می خوام هر دو تا رو داشته باشم تا بتونم درست جمعش کنم.

1392/09/2 - 00:27 Like
PICHAK

دین رو نمیدونم فقط میدونم مسئولیت سنگینیه تبلیغ دین. و اول باید تهذیب نفس کنی و مثل طلبه های شهیدمون در کنار تحصیل علم، حتی کار سخ هم میکردن مثل کارگری که نونش حلال باشه. و کار جهادی هم میکردن در کنار تبلیغ دین. مثلا مدرسه سازی.
خب مردمی که به طلبه ها احترام میزارن توقع دارن که همیشه پاسخگوشون باشه و به فکر مردم محل باشه در مسجد از جمع کردن کمک مالی تا بستر سازی تربیت دینی بچه ها و ....

1392/09/2 - 00:31 Like
mahdia

پس از اول نباید وارد این حرفه میشدم و حالا ک رفتم حس می کنم وظایفی ک شما دارین میگین کمرمو داره میشکنه!
آخه خعلی سنگینه!
دعا کنین خدا کمکم کنه ان شاءالله.

1392/09/2 - 00:33 Like
Tinar

در کنار تحصیل علم، حتی کار سخ هم میکردن مثل کارگری که نونش حلال باشه. و کار جهادی هم میکردن در کنار تبلیغ دین. مثلا مدرسه سازی.

خانم پیچک با این جمله تون نه اینکه من
بلکه خیلی از بزرگان حوزه مخالف هستن
مگر اینکه منظورتون رو نگرفته باشن

1392/09/2 - 00:36 Like
Tinar

میگم این بهشت حوزه علمیه هست یا شبکه اجتماعی :|

1392/09/2 - 00:39 Like
heiran

"در کنار تحصیل علم، حتی کار سخ هم میکردن مثل کارگری که نونش حلال باشه. و کار جهادی هم میکردن در کنار تبلیغ دین. مثلا مدرسه سازی"
امرار معاش طلب از راه غیرطلبگی اخلاقا کراهت داره گرچه برخی از علما فقها هم دچار اشکال میدونن

1392/09/2 - 00:39 Like
mahdia

من منظورتونو نمی فهمم آقای تینار؟؟؟؟
منظور خواهر عبد این بود ک این ها تواضع داشتن و از طرف دیگه چون مخارج زندگیشون زیاد بود مجبور ب کارگری بودن ولی کار نادرست نمی کردن.
منظورتو درست فهمیدم پیچک جان؟؟؟

1392/09/2 - 00:41 Like
arsalan9631

البته از بیچارگی روزگاره که کلا قشر دینی کار سخت و بدنی هم انجام بده
قشر دینی باس بره بچسپه به تحصیل و تذهیب و تبلیغش و لا غیر
ب قول استاد ما اینکه میبینید امام علی یا علامه طباطبایی یا ... میرفتن سر زمین کشاورزی از بدبختی دنیاست
اینا با میرفتن درس میگفتن تبلیغ میکردن

1392/09/2 - 00:44 Like
PICHAK

قبلا ها یادمه با جناب تینار در نشرینه بحث شد
من سند میخوام برادر از قران و روایات. ببخشیدا حرف بزرگان برام خیلی سند نیست جز مرجعم که حکمش تکلیف میاره

عقلم هم میگه طلبه فقط نباید درس بخونه و منتظر حقوق کم از دفتر مراجع باشه که از خمس داده میشه.
طلبه که ناتوان نیست میتونه کار کنه و مثل امام علی و صحابه پیامبر که کار یدی و سخت میکردن و این یعنی تهذیب نفس درست و حسابی
در جمع باشی و تقوا داشته باشی

حالا علت کراهتو بگید ممنون میشم. نون حلال کراهت؟!

نه نرجس جان نگران نباش. خدا توانشو میده.

1392/09/2 - 00:46 Like
heiran

وقتی میگیم بزرگان در اصل منظور مراجع هستند دیگه
وگرنه کسی باشه که نظرش مخالف مرجع تقلید باشه که نمیایم به عنوان ملاک مطرحش کنیم

1392/09/2 - 00:48 Like
mahdia

مرد بله ولی یک زن طلبه بره کلفتی؟؟؟؟
من یکی ک نمی تونم!
وقتی پدرم و بعدا همسرم ک واجب النفقه سون هستن باید پول منو بدن برا چی برم نوکری و کلفتی؟؟؟؟

1392/09/2 - 00:49 Like
Tinar

کار کردن از روی اضطرار هیچ مانعی نداره
ولی اینا چه ربطی داره به تواضع


طرف رفته خواستگاری دختره میگه شما غیر طلبگی کار دیگه ای می کنین
پسره میگه خیر
دختره میگه عه چرا مثلا مسافر کشی نونوایی اخه یکی از آشناهامون کنار حوزه ازین کارا هم میکنه پول در میاره)
من : :|

کم مونده بود فحش کاری . . .

1392/09/2 - 00:51 Like
NARGES-313

طرف رفته بود خواستگاری
بعد شما اینطوری{-15-} شدید؟
{-7-}

1392/09/2 - 00:52 Like
PICHAK

نه بابا مرد ها رو گفتم نه زن ها! این چه تعبیریه آخه! پسر استادمون طلبه بود و پدرش پولدار! ولی میگفت نون کارگری حلال تره! میامد رستوران کار میکرد. شاید خودشو امتحان میکرده. اما منظورم شغل سخت یا حلاله.

بله حیران خانوم اگه مرجع میگه سنده علتشم بفرمایید لطفا.

1392/09/2 - 00:53 Like
mahdia

من یکی ک خونه مردم رختشویی نمی کنم.
(اصن کی با من بود؟؟؟؟ مردا باید برن و خانوماشون پولارو خرج کنن!)

1392/09/2 - 00:55 Like
mah

استاد من که میگفتن باید طلبه باشیم ...

1392/09/2 - 00:55 Like
arsalan9631

وَمَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنفِرُواْ کَآفَّةً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ

طبق گفته های مفسران طلبه ها که اصلی ترین و بارزترین مصادیق این آیه هستند و کلا منظور آیه طلبه ها هست مشخص می شود
اصلی ترین و مهم ترین رسالت طلبه تبلیغ است و نه امر دیگر
در غیر این صورت باید ذکر می شد.

اما اینکه چرا در تاریخ هست که امام علی کار کرده اند
چرا علامه طباطبایی ها کار کرده اند
چرا بعض دیگر کار کرده اند

از بی چاره گی روزگار

حق مولا را غصب کردند
علامه مجبور بود برای امرار معاش کار کند

1392/09/2 - 00:55 Like
Tinar

:D
بعدی که داستان رو شندیم دیگه :|

1392/09/2 - 00:55 Like
NARGES-313

{-7-}

1392/09/2 - 00:56 Like
heiran

چشم. ولی کاشکی اون کسی که داره شهریه میگیره انقدر دل به درس و بحث و تبلیغ( وظایف طلبه) بده که به این نتیجه نرسه پول کارگری حلالتره

1392/09/2 - 00:56 Like
mahdia

پس معلوم شد دیگه!
از فردا دیگه طلبه ها کار نمی کنن فقط میرن تبلیغ!
[لينک هم فقط براي اعضا قابل مشاهده مي باشد]
کاش یکی میذاشت ما بریم تبلیغ:برای کاروان راهیان نور دبیرستانیا!

1392/09/2 - 00:57 Like
Tinar

عقلم هم میگه طلبه فقط نباید درس بخونه و منتظر حقوق کم از دفتر مراجع باشه که از خمس داده میشه.(عجب ! عقل چی جوری میگه ، خیلی معذرت میخوام ازین جماه تون خیلی خندم گرفت(با عرض پوزش مجدد) یعنی چی نباید منتظر باشه حقوق کم باشه اشکالش چیه؟ در ضمن طلبگی ابتدای کار حقوقش کم هست خب بعدش فعالیت های در زاستای تخصص فراوونه دیگه کار گری چه صیغه ای هست. در ضمن پاک ترین و حلال ترین پول ها همون شهریه ای هست که طلبه خوب با زحمت استفاده میکنه)
طلبه که ناتوان نیست میتونه کار کنه و مثل امام علی و صحابه پیامبر که کار یدی و سخت میکردن و این یعنی تهذیب نفس درست و حسابی
در جمع باشی و تقوا داشته باشی

در هر صورت اگه شما یه دور آداب الظطلاب مرحوم مجتهدی رو بخوونید متوجه می شید طلبه ها باید چه طور زندگی کنن
مطمئنم پس از خوندنش از تعجب . . . در بیارید

ببخشید تو بحث ما با کسی تعارف نداریم :دی

1392/09/2 - 01:04 Like
arsalan9631

به قول آقای بهجت که استاد ما که شاگردشون بود نقل میکردن
حلالترین پول پول شهریه س که مال بدون واسطه امام زمان هست

1392/09/2 - 01:05 Like
NARGES-313

بله ما به عنوان تبرک می گیریم و همیشه نگهش می داریم خیلی بابرکت است

1392/09/2 - 01:08 Like
PICHAK

بله. من اطلاع تخصصی از رشته طلبگی ندارم و خودم حوزوی نیستم. اما اگه واقعا دارید تبلیغ میکنید و شعار نمیدید پس چرا وضع جامعه اینه؟
ببخشیدا کلا منظورم رو از کار هم متوجه نشدید.
امیدوارم مثل بعضی از دوستان که میبینم به امید هایی میرن حوزه نباشید.
امیدوارم واقعا این پول مال امام زمان و حق شما باشه
اما دلسوزانه میگم، اینو همه شنیدیم که مسئولیت واقعیه شما زیاده به حدی که امام زمان فرمودن وقتی بیان اول میرن سراغ طلبه ها

1392/09/2 - 10:49 Like
heiran

به عنوان یه همسر طلبه (کسی که قبل از ازدواج فقط روحانی ها رو تو تلوزیون دیده + امام جماعت دانشگاهشون) این حرفتون واقعا سنگینه برام (امیدوارم واقعا این پول مال امام زمان و "حق شما باشه";)
کاشکی از زندگی طلبه ها از نزدیک اطلاع داشتید.

1392/09/2 - 11:20 Like
PICHAK

عزیز همه فقط از هم ایراد میگیریم. یه کاما نزاشتم سوء تفاهم شد! خب مثبت برداشت کنید نه منفی!

1392/09/2 - 11:34 Like
heiran

فکر نمیکنم با گذاشتن کاما تغییری ایجاد میشد. در مورد"امیدوارم مثل بعضی از دوستان که میبینم به امید هایی میرن حوزه نباشید" عرض کنم که تو حوزه کسی الکی به جایی نمیرسه مگه اینکه اقازاده باشه که به ندرت پیش میاد

1392/09/2 - 11:41 Like
PICHAK

بله ابجی اقا زاده ها که به مقام میرسن. نه منظورم این هم نبود. در نت بخوای حرفی بزنی همش سوء تفاهم میشه.
@نرجس بانو
شما برو به این نیت که دخترای همسنتو به بیانی شیوا اثر بزاری و مثلا اگر در زندگی مشورتی خواستن یا دلیل و برهانی شما که ایات و روایات را مسلطی براشون نمونه بیاری.
مثلا من خودم خیلی جاها گیر میکنم میرم سراغ قران و نهج البلاغه راهکار میگیرم.
شمام این فرهنگ رو ترویج کن و بچه هارو با زیبایی ها دین اشنا کن چون هر عقل بیداری هم دین رو میپذیره اما اثرات تهاجم فرهنگی نمیزاره عقل ها بیدار باشن.
اگه واقعا طلبه ها فعالانه تلاش کنن، حتما وضع بهتر خواهد شد. و اینهمه فساد نداشتیم. حداقل در تهران. پس اگه میتونی بسم الله اگر نه جمعیت طلبه کم نیست.

1392/09/2 - 11:54 Like
mahdia

اصلا بحث من تبلیغ نیست.
آبجیا.برادرا!
جوابی رو ک می خواستم از نرگس جون و آقای تینار گرفتم البته آقای تینار@ من کتاب آفات رو دارم ولی شاید فقط 1 هفته دست خودم بود و مابقیش دست طلبه ها و اساتیدم ب نوعی امانت بود و قریب 5 ماه دست استاد تاریخم بود.
ما همچین آدمی هستیم.{-7-}
از مشارکت همه ممنونم سعی می کنم ک همه رو یادداشت کنم و ب کار ببندمشون.
نصیحتی رو دوست داشتین بهم هدیه کنید.
همه نیازمند نصیحتیم مخصوصا ما طلبه ها ک وظیفه سنگین و خطیر ابلاغ دین ب عهده مون هست
اگه از همون اول میدونستم چ وظایفی گردنمه شاید هیچ وقت فکر حوزه رو نمی کردم.
ب هر حال قرعه را ب نام من دیوانه زدند...
یا زهرا
برقرار باشید دوستان

1392/09/2 - 13:47 Like
PICHAK

نرجس جان اینم برای توضیح بیشتر حرفام و ارادتم به شما خواهران طلبه ی واقعی

دعوت به کار تحقیقاتی مذهبی ساعتی ۲۵۰۰ تا۵۰۰۰ تومان در منزل خودتان- از طلاب گرامی و دانشجویان عزیزی که با زبان عربی و فقه و اصول آشنایی دارند نیز توانایی کار با نت و نرم افزارهای نور و… را دارند و به کار تحقیقی علاقه دارند (این یکی از همه مهم تره)، دعوت به همکاری میشود، لطفا در صورت علاقه و جدیت و فرصت دست کم روزی دو ساعت آمادگی خود را به این ایمیل ارسال فرمایید

خواستید پیام خصوصی بدید ایمیل را بدم.

1392/09/2 - 18:58 Like
PICHAK

بیان میزان تحصیلات و رشته های مورد علاقه برای کار نیز خوبست، اگر نمونه کار چاپ شده هم دارید آن را هم ارسال فرمایید. اگر هم مهارت ندارید ولی علاقه دارید(کار تحقیقی آدم خاص خودش رو میخواد که صبور باشه و یه جا بشینه اگر دنبال کارهای پر هیجان و پر تحرکید و اهل رفیق بازی و این هایید کارای تبلیغی براتون مناسبه و تو این زمینه موفق ترین) بعد۵۰ تا ۱۰۰ ساعت کار با روش ها آشنا میشوید- یا علی مدد
تاریخ انقضا: آخر ۹۲

1392/09/2 - 19:00 Like
ya-mahdi1

@mahdia بنده عرض کردم برادرانشو دیدم، نگفتم که طلبه خانوم نداریم ...........

1392/09/2 - 19:03 Like
Tinar

@خانم قاصددک :
لطفا جای خالی رو پر کنید :| : با فهمیدن اینکه آقای تینار طلبه هستن خیلی دچار .............تعجب شدم .اصلا بهشون نمیاد من اصلا فکرشو نمیکردم(در ضمن شما مگه چقدر با ما تبادل افکار و نوشته داشتید که به ما نمی خوره،شایدم حرف و عملمون زاویه داره :دی)

@خانم پیچک
بله. من اطلاع تخصصی از رشته طلبگی ندارم و خودم حوزوی نیستم.اما اگه واقعا دارید تبلیغ میکنید و شعار نمیدید پس چرا وضع جامعه اینه؟(خانم پیجک شما حتی اطلاع عمومی هم ندارد ، نه فقط شما ملت هم ندارن . به تجربه دیدم وقتی جاهای مختلف رفتم برای تبلیغ ، مثلا امسال که مشهد بودم بعد یه هفته این بچها های بیچاره دبیرستانی هی میومدن می گفتن حاج آقا ما شما رو دیدیم نظرمون نسبت به آخوندا عوض شده،اما اینکه شما می فرمایید چرا وضع جامعه اینطوری هست : خب بله یه قسمت اعظمش به طلبه ها بر میگرده اینکه اکثرا تو قم جمع شدن،اینکه اصلا ما طلبه کم داریم،اینکه بعضی ها عامل نیستن و موثر واقع نمیشن و البته این رو هم اضافه کنین که عدم به کارگیری حوزه از تکنولوژی روز ابزار و ارتباطات تاثیر خیلی زیادی گذاشته و و و و و
اما آیا فقط تقصیر ماست.مطمئن باشید ملت اگه به اون چیزایی که می دونستن عمل می کردن ما وضعیت جامعه مون این نبود .)

ببخشیدا کلا منظورم رو از کار هم متوجه نشدید.(بله مثل اینکه نه من و نه دوستان متوجه نشدند خواهشا توضیح کامل بدید)

امیدوارم مثل بعضی از دوستان که میبینم به امید هایی میرن حوزه نباشید.(از نیش و کنایه خیلی بدم میاد.از حرف زدن نترسید.ما طلبه ها یاد گرفتیم سعه صدر داشته باشیم.از طرفی فکر کنم شما یه خاطره بدی تو زندگی تون با طلبه ها داشتید یا اینکه طلبه ی نامناسبی رو دیدید که اینطور دارید قضاوت می کنین)

امیدوارم واقعا این پول مال امام زمان و حق شما باشه(اینم نیش و کنایه هست.اگه ما از خمس مال مردم ارتزاق می کنیم دستور خود دین هست که یکی از راه های مصرفش هست که اختصاص داده شده به اونایی که در عرصه علوم دینی فعالیت و تحصیل می کنن تعلق می گیره . حالا یعنی چی که امیدوارم واقعا حق شما باشه.ازون طرف اگه طلبه ای درس نخوونه و بدون زحمت کشیدن از این پول مصرف کنه خب طبیعتا مثل سابر شغل ها حقوقش مشکل دار میشه)(یه بارم تو نشرینه این بحث رو مطرح کردید و در رفتید :دی)

اما دلسوزانه میگم، اینو همه شنیدیم که مسئولیت واقعیه شما زیاده به حدی که امام زمان فرمودن وقتی بیان اول میرن سراغ طلبه ها(بله اینکه مسولیت ما زیاده چندین برابر اون چیزیه که شما فکر میکنین چون هر روز باهاشون سرکار داریم.اما امام زمان کجا فرمودن: میشه سند بیارید.آخه شما خیلی اهل سند م مدرک هستید.در ضمن وقتی میان سراغ ما دقیقا چی کار میکنن؟)

پس اگه میتونی بسم الله اگر نه جمعیت طلبه کم نیست(ببخشید این یعنی چی؟)


در ضمن این دعوت به همکاری زیر نظر کدوم موسسه یا نهاد هست؟


خانم پیچک از یک برادر کوچکیتر به شما:
شناختی بنده از شما تو این دوتا شبکه پیدا کردم نشون میده انسان بسیار بسیار با دغدغه هستید
و اینکه اصلا بعید به نظر میرسه که اهل نیش و کنایه و متلک گفتن باشید
پس لطفا با حفظ محتوا قالب کلامتون رو عوض کنین تا سوء تفاهم نشه


از خانم نرجس خانم هم خیلی خیلی تشکر می کنم به خاطر پست خوبشون

1392/09/2 - 19:52 Like
mahdia

بیشتر از همه می خواستم از توصیه های خوب آقای تینار استفاده کنم ولی خوب خیلی نشد.
پستی گذاشتم تا یک سری از معضلات خودم رو حل کنم و از نظرات دوستان گلم استفاده کنم.

1392/09/2 - 20:04 Like
PICHAK

{-8-}

1392/09/2 - 20:05 Like
Tinar

خانم پیچک بغضی بود ترکید پوزش :دی

1392/09/2 - 20:10 Like
Tinar

:|
ما پیش هم جنسامون که باشیم کره زمین از دستمون آسایش نداره
واسه همین ما رو پخش میکنن بین مردم تا با هم نباشیم

1392/09/2 - 20:25 Like
Tinar

بله نه همشون

1392/09/2 - 20:32 Like
mahdia

من هم با آقای تینار ک فرمودن :
:|
ما پیش هم جنسامون که باشیم کره زمین از دستمون آسایش نداره
واسه همین ما رو پخش میکنن بین مردم تا با هم نباشیم
از همه دوستانم بازیگوش ترم ولی ب جاش!

1392/09/2 - 20:35 Like
PICHAK

ببخشید چند تا کار با هم میکنم هنگ کردم نرسیدم. راستی مستند روایت فتحم ببینید 8شبها شبکه مستند.. حدود 10 هم اقا عالی فکر کنم شبکه 3!
خب جناب تینار از برادر ارسلان جزئیات شغله رو بپرسید. من به خانومشون حیران جان گفتم. پی گیر باشید.
بله الان دیدم که مشکل اصلی من عجله است! بدو بدو مینویسم تازگیا بیحوصله ام شدم! دیگه آخرش این میشه حرفام همه برخورنده!
ممنون که حداقل میدونید من دغدغه دین دارم. و درک میکنید گاهی جوش بیارم. خدا به همتون توفیق بده که در همه شهرها و مکان هایی که جوانان و حتی مامان و بابا ها هستن توزیع بشید و گروه گروه بشید و هر موضوعی رو دست بگیرید.
یه گروه حجاب، یه گروه ازدواج و موانع الکیش و ...

1392/09/2 - 20:52 Like
mahdia

فکر جالبیه پیچک جان!
خودت قلم بزن!

1392/09/2 - 21:01 Like
PICHAK

از کجا فهمیدی نرجس جان من قلم میزنم؟!؟! چشم اما من طلبه نیستم شما اعلام امادگی کنید من در تهران در خدمت هستم هر کاری ازم بربیاد :)

1392/09/2 - 21:24 Like
mahdia

نمی گفتی هم ضایع بود.

1392/09/2 - 21:29 Like
Tinar

پیچک خانم هنوز نفرمودید : این دعوت به همکاری رو از کجا دیدید
چون می خوام بدونم همونی هست که میشناسمش
چون اون محدود به تاریخ هست

1392/09/2 - 21:29 Like
PICHAK

واقعا ضایع؟! :(

برادر تینار:
والا این ایمیل از دوستان قرانی هست. شاید بشناسید چون ایشون اقای بوربور_دانشجوی کارشناسی ارشد رشته الهیات گرایش علوم قرآن و حدیث دانشگاه مذاهب اسلامی
من که مستقیم ایشونو نمیشناسم و با واسطه خواهران حوزوی هست

1392/09/2 - 21:38 Like
Tinar

ممنون از لطفتون
ولی اگه شما حوزه درس می خوندید مثمر ثمر تر بودید:دی
موفق باشید

1392/09/2 - 21:49 Like
PICHAK

ممنون فکر کنم منظورتون اینه کلا درشو باید تخته میکردن!
حق الناس نشه خانوم نرجس و حیران که هی نظرات رو خوندید. حلال کنید باید خطاب میزدیم ادامه را

1392/09/2 - 21:52 Like
mahdia

نه عزیزم استفاذه بردیم ولی من فکر می کنم ک افرادی مثل خواهر پیچک در محیط های آکادمیک دانشگاه لازمه آقای تینار@
نظر جمع حاضر؟؟؟

1392/09/2 - 21:54 Like
mahdia

@MADARM-ZAHRA
شما آخر جواب منو ندادینا!

1392/09/2 - 21:54 Like
heiran

@mahdia
از نظر تاثیرات عقیدتی و حتی جهت گیری فکری در باب علوم بر روی دانشجویان قبول دارم و حضور اینگونه افراد خوبه
اما از نظر تاثیر گذاری علمی فقط درصورتی که استاد دانشگاه بشن میتونن تاثیر گذار باشن
به خاطر همین موضوع امسال حوزه شرکت کردم

1392/09/2 - 22:00 Like
PICHAK

ممنون عزیزم. : ) شماها طلبه اید و کلی آیه و حدیث بلدید! خودتو نیه پا مبلغید در دانشگاهتون. حیف تهران نیستید وگرنه گروه میشدیم یا با بچه های حیا همکاری میکردید. اما در شهرتون هم فعال باشید.

1392/09/2 - 22:00 Like
Tinar

خانم پیچک من منظورم این نبود
صادقانه گفتم
حوزه برای شما حکم یک کاتالیزگرو داره
صادقانه گفتم
اگه تو حوزه موفق شدید با حضور در دانشگاه به عنوان رکن علمی مثلا استاد یا هیئت علمی می تونستید تاثیر گذار تر باشید
هنوز هم دیر نشده

1392/09/2 - 22:03 Like
mahdia

منم با جناب تینار موافقم و همین طور با خواهر حیران.

1392/09/2 - 22:06 Like
PICHAK

برادر لطف دارید
والا حقیقتش اینه حالا که حرفش شد برای حوزه که دیر شده ان موقع که خواستیم بریم هم خانواده موافق نبود هم گفتن راه دین همش از حوزه نمیگذره و خشکه و تئوریه و سخته عربیشو به روحیاتت نمیخوره و ...
و همین نظری رو که شما دارید متاسفانه یا خوشبختانه در هر حوزه ای هستم میگن و بنده را گیج تر میکنن
در علم و رشته خودم دوستان مذهبی اصرار دارن برم برای ارشد و تولید دارو از ابزی کنیم و جهاد و جو دانشگاه تهران رو تغییر بدیم در امور فرهنگیشو علمیشو ..
در حوزه خبری و عکسو هنر و فرهنگی و موسسات هستم میگن همینجا باش و کمک ما کن و یه گروه هنر اسلامی و جهادی تشکیل بدیم
در گروه قرانی مکتب قرانی رفتم که سواد قرانیم بالا بره در زمینه تدبر باز اساتید همینو گفتن
در حوزه طب سنتی رفتم باز..
بعد گفتن یه موسسه بزن همش توش باشه جهادی علمی واقتصادی و فرهنگی و قرانی و ..
اولا ترسیدم موازی کاری بشه و نیروی دلسوز کمه و دوما طبق توصیه مولا عبی ع ترسیدم چند کار با هم چون نهی کردن
بعدش واقعا گیجم بین همه اینها. یا اشتباه کردم به همه چی سرک کشیدم اونم واسه فهم بیشتر دین یا ..{-3-}

1392/09/2 - 22:14 Like
mahdia

بس ک همه جانبه بیستی آبجی گلم!

1392/09/2 - 22:20 Like
PICHAK

نه اجی بس که کنجکاو دانستنم و واقعا قدر بدان با ایات و احادیث اشنایی چون من باید موردی برم استناد کنم. دلم میخواست بانکش در ذهنم بود. تا هر کی سوالی داره با توجه با این استناد بگم نه تجربه شخصی. مخصوصا در مشاوره ها. دعام کن. تازه مامانم که بیخبر از عوالم من میگه چرا نمیری کارمند بانک بشی مزایا داره!!!!! و کلا این کارارو جز اساتیدم کار نمیدونه کسی و میگن ...

1392/09/2 - 22:27 Like
Tinar

هرکاری می کنید یکنید،اما از جبهه فرهنگ خارج مشوید.

العبد تینار :دی

همون چیزی که رهبر ما حاضره جانشو براش بده

1392/09/2 - 22:37 Like
eshgh313

خب از قرار معلوم ما به ته دیگش هم نرسیدیم :دی

1392/09/2 - 22:47 Like
mah

شِفا به ته دیگه ... :دی

1392/09/2 - 22:48 Like
mah

البته جسارت نشه ها
اصطلاحیه که ما بکار میبریم ... : )

1392/09/2 - 22:49 Like
mahdia

دوست دارین نظرتون رو بگین.
من هنوز دوست دارم ک نصیحت دوستان رو بشنوم.

1392/09/2 - 22:49 Like
eshgh313

ساده و بی تکلف

1392/09/2 - 22:51 Like
mahdia

همین ساده و بی تکلفتون میدونین چقدر بارش سنگینه؟؟؟؟

1392/09/2 - 22:54 Like
eshgh313

چقدر؟
به اندازه توکل به خدا و اهل البیت

1392/09/2 - 22:55 Like
Tinar

{-34-}

1392/09/2 - 22:56 Like
eshgh313

به قول ایت الله فاطمی نیا که از بزرگی نقل می کنن :مبدا فیض عوض شود

1392/09/2 - 22:58 Like
mahdia

سخته!
چون واجبات خیلی ریزن گاهی ب اندازه ی یک تار مو فرق بین فعل حرام و حلال می کنه!
باور ندارید از بانک ها بپرسین!

1392/09/2 - 22:58 Like
PICHAK

الحمدلله که مورد بارش رحمت قرار گرفتیم به واسطه نرجس بانو. خیره :) کلی آموختیم.
ممنون از همه و برادر تینار.
بله رهبرمون به همه جبهه ها اشاره کردن.. علمی، اقتصادی و فرهنگی و ..
اما گویا فرهنگی پر رنگ تره؟

+عشق 313

1392/09/2 - 23:01 Like
eshgh313

سخته رو خودمون بابش کردیم
گفتم مبدا فیض عوض شود

1392/09/2 - 23:01 Like
PICHAK

ابجی شما حوزت و تکلیفت معلومه خداروشکر. و میتوین خودتون هماهنگ کنی. من چی بگم که یه سر دارم هزار سامان.{-40-}
بله ریزه و احتیاط میخواد و چراغ راهت که قران و اهل بیت باشه و عقلت بیدار.. میتونی محکم قدم برداری و راهو روشن و هموارتر کنی

1392/09/2 - 23:07 Like
mahdia

گفتم سخته ولی نگفتم ناممکنه!
شدنیه ولی سخت و با کمک بزرگان دین مبین مون.

1392/09/2 - 23:13 Like
Tinar

{-140-}

1392/09/2 - 23:16 Like
eshgh313

هااااا!!!

1392/09/2 - 23:17 Like
mahdia

چی شده آقای تینار؟
کسی ناراحتتون کرده فقط امر کنین تا کاردیش کنم سه سوت.
سوت اول:{-63-}
سوت دوم:{-70-}
سوت سوم:{-182-}
در پایان:{-152-}

1392/09/2 - 23:37 Like
PICHAK

نکنه باز اون قضیه ی همیشگیه؟ آزمایش و مانور و .. ؟

1392/09/2 - 23:39 Like
mahdia

گمونم ک اینجوریاس!

1392/09/2 - 23:40 Like
Tinar

عدم پیگیری دیدگاه می خوام

1392/09/2 - 23:44 Like
Tinar

آزمایش و مانور و ..
نرجس خانم این بالایی ها یعنی چی؟

1392/09/2 - 23:45 Like
MADARM-ZAHRA

سلام حدود سي جواب اخرو نرسيدم بخونم
من حوزه رو توعمرم نديدم حتي از نظر مكاني نميدونم واقعا جيه.يعني اطلاعاتم كمه
اما ميدونم ك يه جو خيلي بدي هست بين مردم وحتي خانواده هاي مذهبي شهرما خيلي خيلي زياده.واون اينه ك اخوند جماعت حرف و عملش يكي نيست.همون قصه بريدن فرش واينا
مطلب دوم از نزديك ديدم وضعيت زندكي سخت خانواده ي طلبه رو.ك حاضر نيست كارديكه اي غير از حوزه داشته باشه.واين وسط همسر و بجه هاش دجار مشكلاتي هستند.حتي از نظر اخلاق اينو ندارن ك بشينن زن و شوهر باهم حرف بزنن مشكلاتشون رو بامنطق حل كنند.تاجايي ك يه دفعه دعواشوون شده خانومه رفته قهر كجا? حرم حضرت معصومه.دوسه شب اونجا بوده اصن از شوهر خبري نشده بخاطر دلتنك بجههاش بوده برميكرده سر زندكيش.بازم اقاهه استقبال نميكن
خوب ادم وقتي اينارو ميبينه دلش بد ميشه نسبت به اين قشر.خودم دوستي دارم ك سه بار عقد كرده با سه تا روحاني سيد معمم اما به هم زده وقتي ازش دليل ميخوام ميكه فقط همينو بدون ك اينا جيزي نيستند ك ما فكرميكنيم دربارشون..
نميدونم والا بقول مامانم همه جا تو همه شغلها ادماي مختلفي هستند نميشه تينر بدبينانه نكاه كرد
حالا خودتون اسيب شناسي كنيد اي

1392/09/3 - 00:09 Like
eshgh313

بالایی الان منظور کلی تون چی بود ؟

1392/09/3 - 00:20 Like
MADARM-ZAHRA

اينا جند نمونه ك من كفتم وخودم معتقدم هميشه اينطوري نيس
تما نكاه كنيد ببينيد جرا اينطوري شده? از كجا اب ميخوره? ك ديد مردم اينقدر بد شده

مورد ديكه درباره طلبه هاي خانوم
باعرض معذرت از تمامي حضار بخصوص طلبه ها
من اصلا سابقه خوبي ازين خانوماي طلبه ندارم.
هم توي مسايل اجتماعي و زندكي يكيشون يه خاطره خيلي بدي دارم.وهم سوال و جواباي شرعي.
اقا ما توي مسجد جمكران يه سوال از يه خانومي ك توي اون قسمت باسخ ب سوالات شرعي بود برسيدم, باوركنيد هز ك هنوز بعد هفت هشت ماه داريم ب يارو ميخنديم ازبس جواب مزخرفي داد بهمون.
اكه بخواي بر خصوصي سوال و جواب رو ميفرستم جون نميشه تو جمع كفت.

خوب واقعا جرا? باوركنيد من بشخصه الات شرعي م رو حتي اونايي ك خانومي هستند زنك ميزنم دفترامام جمعه شهر ميبرسم يه اقايي هست جواب ميده.اما ديكه بشت دستمو داغ كردم ازخانوما ببرسم

خوب جرا بايد اينطوري باشه.?دقت كرديد رفتار جندنفر باعت شده رو ديز من درمورد همه تاتير بذاره.



واي جقدر حرف زدم
ببخشيد يه لحظه كوشيم قاط زد متما جدا جدا فرستادم

1392/09/3 - 00:21 Like
eshgh313

معلومه دل پری دارید :دی

1392/09/3 - 00:25 Like
MADARM-ZAHRA

اخيش يه ذره اروم شدم
ميدونيد جيه? ادم از راننده تاكسي توقع داره قوانين رو رعايت كنه, از از معلم توقع داره ك كاراي بي فرهنگ وارانه نكنه
و ب طبع از روحانيت ك لباس بيامبر رو ب تن دارن يسري توقعات بالا داره وقتي تحقق بيدا نميكنه والبته باضافه تبليغات منفي دشمن عليه روحانيت خوب كم كم ادم ديدش عوض ميشه
من خودم دوران دبيرستان خاستكار روحاني داشتم جه خانواده باشعور و عاليي بودن ولي جون خود طرف روحاني بود حاضر نشدم حتي ببينمش
ميكفتم من تو مردم از فردا بكم شوهرم اخونده?????
جقدر ديدمن اون موقع بايين بوده ك حرف مردم ارزش زيادداشته ش
ولي كلا خيلي ديد مردم بده
كاش خود طلبه هاي فكري كروهي جيزي تشكيل ميدادن براي خوش بين كردن مردم و تغيير ديدكاه مردم يهجور كار رواني ميخواد

1392/09/3 - 00:33 Like
arsalan9631

به نظر من که خودم روحانی هستم اگه خدا قبول کنه
برعکس تفکرات بعضی که فکر میکنن جو عمومی جامعه علیه روحانیه
کاملا جو عمومی جامعه موافق روحانیه و خواستار روحانی
من تو این حدودا دوسال که تهرانم
اونقدر مهربونی و محبت و لطف از این مردم دیدم که اگه ندید بگیرم واقعا خیانت کردم.
به اصرار باید پول به مغازه دار و تاکسی بدم.
چندین بار شده من تو تهران دربست گرفتم 20 درصد کرایه شون رو گرفتن یعنی از 20 تومن، 5 تومن گرفتن.
اونقدر سوال میپرسن.
به نظرم مردم خواستار شناخت بیشترن.
و میونه بدی ندارن.
...........................
به قول یکی از بزرگان: مردم نمیتونن با روحانی بد بشن چرا که لباس روحانی، حرف روحانی، عمل روحانی، فکر روحانی، منش روحانی مطابق با طبع و فطرت مردمه.
از اول مردم و روحانی با هم بودن.
اگر می بینید یه عده میونه خوبی ندارن.بخاطر دور شدن ی عده ی کمی روحانی از ویژگی خودشونه و دوری یه عده ی کمی از مردم از فطرتشون به دلیل تبلیغات سوء و گاها اشتباهاتشون.
...........................
در هر صورت میونه این دو صنف کاملا خوبه اما جا برای بهتر شدن هم داره

1392/09/3 - 06:48 Like
mahdia

@MADARM-ZAHRA
ممنون از شما دوست عزیزم ولی دلتون خعلی پره ها!
ب این افتضاحی هم ک می گین نیست ولی جدا حق را ب شما و از طرف یک سری از آخوندنما و بطله ها عذر خواهی می کنم.
ما هم کم نمی بینیم از این رفتار ها!
وقتی تو حوزه خودم توی کلاس خودم و بین همکلاسیای خودم امنیت عِرضی(آبرویی) ندارم...
چی بگم.
توی حوزه خومون چون یک سری بزرگترن!
چون یک سری متاهلن و ما مجرد!
حق ما رو می خورن و ما ب خاطر مشکلاتشون و ب خاطر سنشون همیشه باید کنار بیاییم.
یک سری ک رسما معتقدن مجردا مرفهین بی دردند و متاهلین بدبخت تر از این ها دیگه آدم نیست.
ببخشید دوباره دارم درد دلمو وا می کنم.
نمی خواستم اینا رو بگم ولی من از همین جا و در محیط عمومی از تمامی مسببین ناراحتی دوستان معذرت می خوام مخصوصا از@مادرم زهرا ی عزیزم.

1392/09/3 - 20:20 Like
PICHAK

هميشه يادمون باشه خوب بودن هنره و هر كسي نداره. حالا در هر لباسي باشي فرقي نميكنه. طلبه خوب و دلسوزم ديديم مثل اردوهاي جهادي. ان شاء الله همه مون بهتر و جدي تر كار كنيم كه باز نريم روي هوا.

1392/09/3 - 20:23 Like
mahdia

خواهر مادرم زهرا چیزی گفت ک داغ دل منم تازه کرد.
قصد نداشتم اینا رو بگم.
تو حوزه ما همه جور حق الناسی له میشه تا حالا از یک جامعه ای اینقدر زخم نخوردم نبوده تا حالا پیچک تا حالا یک روز من بدون سوژه نبوده!

1392/09/3 - 20:26 Like
Tinar

عدم پیگیری دیدگاه {-140-}

1392/09/3 - 20:56 Like
mahdia

نظر شما چیه راجع ب پست های خانم مادرم زهرا؟؟؟؟
دوست داریم نظر شما رو ب عنوان مبلغ فرهیخته در بهشت دنیوی و اخروی بدونیم.
(مواظب هندونه ها باشید آقای تینار!!!!)
@Tinar

1392/09/3 - 20:58 Like
Tinar

'.'

1392/09/3 - 21:03 Like
mahdia

نظرتون اینه؟؟؟؟
واقعا ک مشعععوف شدم.

1392/09/3 - 21:11 Like
PICHAK

نرجس جان فكر كنم ايشون از پي گيري ديدگاه شاكي هستن. يعني اينجا ادامه نديدي خطاب بزنيد.

1392/09/3 - 21:14 Like
Tinar

هندونه ها سنگین بود نظرام رف افخ

1392/09/3 - 21:14 Like
eshgh313

1392/09/3 - 21:25 Like
mahdia

خوب حالا هندونه ها رو از تون میگیریم از افق تشریف بیارین بهشت زمینی ما نظر بدین جناب تینار.

1392/09/3 - 21:38 Like
MADARM-ZAHRA

ببخشيد خيلي حرف زدم اما ميكم اينجا ك جو راحت هست ة خودتون يه جنين پستي ميزنيد براي بهتر شدنتون منم يه كمكي كرده باشم
واقعا معتقدم همه جا همه جور ادمي هست و مشت نبايد نمونه خربار باشه
قصد توهين هم نداشتم اميدوارم كسي ناراحت نشده باشه

1392/09/4 - 00:14 Like
mahdia

ن عزیز ناراحت نشدم.
حقیقته!
شاید یک قسمتی از نفرت مردم از طلاب ب خاطر فتنه های غرب باشه؛ بقیه شو خودت طلاب مقصر و مسببن!!!!

1392/09/4 - 10:33 Like
odiseh

{-15-}ماشالله چه شلوغ شده اینجا...
ان شالله که بحث به جاها خوبی رسیده باشه

1392/09/4 - 14:16 Like
mahdia

تو هم نظرتو بگو آبجی گل.

1392/09/4 - 14:22 Like

امتياز مثبت

(10 کاربر)

باز نشر